مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

839
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استاندارد سازی پرسشنامه بازاریابی عصبی در ورزش

صفحات

 صفحه شروع 613 | صفحه پایان 626

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر استاندارد سازی پرسشنامه بازاریابی عصبی در ورزش بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مصرف کنندگان پوشاک ورزشی برندهای رایج در ایران بودند. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای, غیر تصادفی و در دسترس انجام شد. 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته بازاریابی عصبی استفاده شد. روش پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی و از لحاظ استراتژی آمیخته متوالی اکتشافی بود. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید مدیریت ورزشی به دست آمد. از شاخص های توصیفی و آزمون های آماری ضریب آلفای کرونباخ برای تعیین پایایی و تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی برای تعیین روایی سازه استفاده شد. نتایج نشان داد مقدار KMO برابر با 87/0 است. با توجه به مقدار (21=df؛ 59/3483=x2) می توان گفت بین عامل ها, همبستگی وجود دارد. توان پیشگوئی این مدل بر اساس مجموع واریانس عامل ها برابر با 33/68 درصد است. نتایج نشان داد شاخص های نسبت x2 به df (77/2), 068/0=RMSEA, 94/0=NFI, 95/0=CFI, 95/0=IFI, 90/0= AGFI و 95/0=GFI, برازش مدل را تایید کردند. و تمامی عامل ها با مفهوم بازاریابی عصبی رابطه قابل قبولی داشتند. پرسشنامه بازاریابی عصبی مقیاسی قابل اطمینان و معتبری است که از طریق آن می توان نتایج پایا و باثباتی به دست آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانش ثانی، کاظم، صفانیا، علی محمد، و پورسلطانی زرندی، حسین. (1397). استاندارد سازی پرسشنامه بازاریابی عصبی در ورزش. مدیریت ورزشی (حرکت)، 10(4 )، 613-626. SID. https://sid.ir/paper/407070/fa

    Vancouver: کپی

    دانش ثانی کاظم، صفانیا علی محمد، پورسلطانی زرندی حسین. استاندارد سازی پرسشنامه بازاریابی عصبی در ورزش. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1397؛10(4 ):613-626. Available from: https://sid.ir/paper/407070/fa

    IEEE: کپی

    کاظم دانش ثانی، علی محمد صفانیا، و حسین پورسلطانی زرندی، “استاندارد سازی پرسشنامه بازاریابی عصبی در ورزش،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 10، no. 4 ، pp. 613–626، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407070/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button