Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

743
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

953
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازی های توجهی، تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال/ نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بازی های توجهی, تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی (بازی های توجهی+ تمرین بدنی) بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال از نوع نقص توجه بود. به این منظور 40 کودک 9 تا 12 سال انتخاب شدند که به صورت تصادفی در چهار گروه تمرین بدنی, بازی های توجهی, تمرینات ترکیبی و گروه کنترل توزیع شدند. شرکت-کنندگان بر اساس گروه بندی ذکر شده به مدت 16 جلسه و هر جلسه به مدت 60 دقیقه به تمرین پرداختند. شرکت-کنندگان پس آزمون را 24 و 72 ساعت بعد اجرا کردند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که تقریبا در تمامی خرده آزمون ها گروه ترکیبی از سایر دو گروه تجربی دیگر بهتر عمل کرده است. این نتایج با توجه به استفاده از فواید دو حالت تمرینی دیگر در تمرین ترکیبی توجیه شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی نصرت آبادی، مهدیه، نمازی زاده، مهدی، واعظ موسوی، سیدمحمدکاظم، و شمس، امیر. (1398). تأثیر بازی های توجهی, تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال/ نقص توجه. مطالعات روان شناسی ورزشی، 8(27 )، 81-98. SID. https://sid.ir/paper/407490/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی نصرت آبادی مهدیه، نمازی زاده مهدی، واعظ موسوی سیدمحمدکاظم، شمس امیر. تأثیر بازی های توجهی, تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال/ نقص توجه. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1398؛8(27 ):81-98. Available from: https://sid.ir/paper/407490/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه اسلامی نصرت آبادی، مهدی نمازی زاده، سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، و امیر شمس، “تأثیر بازی های توجهی, تمرین بدنی و تمرینات ترکیبی بر انواع توجه و کارکردهای شناختی کودکان بیش فعال/ نقص توجه،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 8، no. 27 ، pp. 81–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا