مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف این تحقیق تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران بود. روش شناسی تحقیق از نوع ترکیبی اکتشافی بود. یعنی ابتدا با روش کیفی فرهنگسازان و خلق کنندگان فعالیتهای ورزشی شناسایی و مدل مفهومی ساخته شد و سپس با استفاده از روش کمی معادلات ساختاری رویکرد حداقل مربعات جزئی یا PLS, نقش آنها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته پنج ارزشی لیکرت بود. روایی پرسشنامه به تایید ده تن از خبرگان مدیریت ورزشی رسید. نتیجه آزمون آلفای کرونباخ با مقدار 0. 878 نشان داد پایایی پرسشنامه در سطح قابل قبولی است. جامعه آماری افرادی بودند که در خلق انواع فعالیتهای ورزشی در ایران نقش داشتند. 604 مورد از پرسشنامه های توزیع شده پاسخ داده شد (n=604). تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و Smart-PLS انجام گرفت و سطح اطمینان 95% در نظر گرفته شد. یافته ها نشان داد؛ در حال حاضر؛ خانواده, دوستان و نهادهای اجتماعی, جامعه پزشکی, وزارت ورزش و رسانه ملی؛ در ترویج فرهنگ ورزش در جامعه نقش معناداری دارند ولی مدیران دولتی و سیاستمدارن, رهبران و علمای مذهبی, هنرمندان, ورزشکاران نخبه و افراد مشهور در ترویج فرهنگ ورزش منفعل هستند. با توجه به یافته ها ضرورت دارند مدیران ورزشی به منظور استفاده از پتانسیل فرهنگسازان مختلف جهت ترویج فرهنگ ورزش؛ راهکارهایی شناسایی و اجرا نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسرومنش، رحیم، خبیری، محمد، علی دوست قهفرخی، ابراهیم، خنیفر، حسین، و زارعی متین، حسن. (1397). تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 5(1 (پیاپی 17) )، 63-73. SID. https://sid.ir/paper/407512/fa

    Vancouver: کپی

    خسرومنش رحیم، خبیری محمد، علی دوست قهفرخی ابراهیم، خنیفر حسین، زارعی متین حسن. تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش[Internet]. 1397؛5(1 (پیاپی 17) ):63-73. Available from: https://sid.ir/paper/407512/fa

    IEEE: کپی

    رحیم خسرومنش، محمد خبیری، ابراهیم علی دوست قهفرخی، حسین خنیفر، و حسن زارعی متین، “تحلیل عاملی فرهنگسازان در ترویج فرهنگ ورزش در ایران،” مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 63–73، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button