مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

767
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 76

چکیده

 تجربیات جهانی حاکی از آن است که توفیق برنامه های نوآورانه فقط در طراحی و تولید آن خلاصه نمی شود, بلکه پذیرش و اجرای موفقیت آمیز نیازمند مشارکت, همکاری و پذیرش و اشاعة آن توسط ذینفعان در مرحلة اجرای برنامه ها است که دانشگاه فرهنگیان و برنامه های درسی آن نیز از این قاعده مستثنا نیست. پژوهش حاضر به دنبال تبیین پدیدارشناسانة موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان است. جامعة پژوهش شامل متخصصان حوزة تربیت معلم و برنامه درسی با حداقل یک مقاله یا کتاب درزمینة تربیت معلم است. روش انتخاب نمونه, هدفمند و از نوع نظری است که بر اساس قاعدة اشباع نظری تعداد 14 شرکت کننده به بیان تجربیات خود پرداختند. داده های پژوهش با استفاده از مصاحبة نیمه ساختاریافته جمع آوری و با بهره گیری از تحلیل مضمون, تحلیل و تفسیر شد و یک مضمون فراگیر, هفت مضمون سازمان دهنده و 27 مضمون پایه, شناسایی شد. یافته های پژوهش نشان داد که موانع فرهنگی, قدرت, اجتماعی, فردی, اجرایی, سازمانی و فراسازمانی از مهم ترین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان محسوب می شوند. سرانجام پیشنهادهای لازم برای افزایش سطح پذیرش و کاهش مقاومت در برابر اجرای نوآوری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، سهراب، و معروفی، یحیی. (1399). تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(37 (پیاپی 64) )، 61-76. SID. https://sid.ir/paper/407829/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی سهراب، معروفی یحیی. تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(37 (پیاپی 64) ):61-76. Available from: https://sid.ir/paper/407829/fa

    IEEE: کپی

    سهراب نجفی، و یحیی معروفی، “تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 37 (پیاپی 64) ، pp. 61–76، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button