مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

789
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عارضه یابی سیستم عملکرد خدمات کلانتری و ارائه راهکارهای بهبود (مورد مطالعه: کلانتری های شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: کلانتری ها به عنوان لایه اصلی ارایه خدمات پلیسی به مردم, نقشی اساسی در کاهش نرخ جرایم و امنیت پایدار اجتماعی ایفا می کنند. هدف از این تحقیق عارضه یابی سیستم عملکرد خدمات انتظامی کلانتری ها و ارایه راهکارهایی به منظور بهبود عارضه های استخراج شده می باشد. روش: پژوهش پیش رو بر اساس هدف, کاربردی و از نظر روش, پیمایشی می باشد. ابتدا با استفاده از مصاحبه با فرماندهان انتظامی و روسای کلانتری ها, حوزه خدمات انتظامی کلانتری مشخص شد و سپس, بر اساس مدل تعالی مکنا پرسشنامه ای محقق ساخته جهت جمع آوری داده ها تهیه گردید. جامعه آماری, نمونه ای 250 تایی از کارکنان و مراجعه کنندگان کلانتری های شهر تهران می باشد. روایی پرسشنامه بر اساس نظر خبرگان تایید و سنجه پایایی آن نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. یافته ها: ابتدا 8 متغیر و 36 گویه ارایه شد تا سطح عملکرد و آسیب های موجود در کلانتری ارزیابی شود. این متغیرها عبارت اند از: رهبری, منابع انسانی, سیستم ها و تکنولوژی, فرآیندها و الگوهای رفتاری؛ همچنین متغیرهای نتایج که عبارت اند از: نتایج کارکنان, نتایج مراجعه کنندگان (مشتریان) و نتایج عملکرد. عارضه های اصلی سیستم خدمات انتظامی در شاخص های کارکنان, نتایج مربوط به کارکنان و فرآیندها یافت شد و بر اساس زیرمعیارها ده عارضه بحرانی کلانتری ها شامل تطابق بین صلاحیت ها و وظایف, رضایت شغلی, سیستم تشویق, عدم وجود سیستم مشخص مدیریت فرآیند, تعهد کاری, عدم نمایش فرآیندی و مشخص بودن الگوی کارها, عدم سیستم ارزیابی رضایت شغلی, عدم سیستم رسیدگی به امور مشتری, بهبود مستمر فرآیندها, آموزش و اثربخشی استخراج گردید. نتیجه گیری: جهت حل عارضه های سیستم خدمات کلانتری ها, راهکارهای بهبود از جمله تقویت و تدوین برنامه های بلندمدت به منظور بهبود رضایت شغلی و تعهد کارکنان, وجود سیستم مدیریت عملکرد منحصربه فرد کلانتری ها و اجرای سیستم مدیریت فرآیندهای کسب وکار ارایه و به طور مفصل تشریح شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی کیا، هادی. (1399). عارضه یابی سیستم عملکرد خدمات کلانتری و ارائه راهکارهای بهبود (مورد مطالعه: کلانتری های شهر تهران). پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 13(1 (پیاپی 49))، 21-46. SID. https://sid.ir/paper/407854/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی کیا هادی. عارضه یابی سیستم عملکرد خدمات کلانتری و ارائه راهکارهای بهبود (مورد مطالعه: کلانتری های شهر تهران). پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی[Internet]. 1399؛13(1 (پیاپی 49)):21-46. Available from: https://sid.ir/paper/407854/fa

    IEEE: کپی

    هادی رفیعی کیا، “عارضه یابی سیستم عملکرد خدمات کلانتری و ارائه راهکارهای بهبود (مورد مطالعه: کلانتری های شهر تهران)،” پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 49)، pp. 21–46، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا