مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش شفقت به خود بر علائم سندرم روده تحریکپذیر

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 زمینه و هدف: سندرم روده تحریک پذیر یکی از بیماری های شایع گوارشی است که بخش قابل توجهی از جامعه را درگیر می کند. در این راستا, پژوهش حاضر اثربخشی آموزش شفقت به خود بر علایم سندرم روده تحریک پذیر را بررسی کرده است. روش بررسی: روش پژوهش حاضر, شبه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان خسروشهر بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش آموزانی بودند که در آزمون غربالگری سندرم روده تحریک پذیر بیشترین نمره را به دست آوردند که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند (15 نفر برای هر گروه). داده ها با استفاده از پرسش نامه علایم سندرم روده تحریک پذیر (Extra-intestinal symptoms severity scale: EISSS) جمع آوری و با تحلیل کوواریانس تک متغیری (ANCOVA) تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد آموزش مبتنی بر شفقت به خود, باعث کاهش معنی دار علایم سندرم روده تحریک پذیر شده است (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، عزت اله، شالچی، بهزاد، و منصورزاده، زهرا. (1399). اثربخشی آموزش شفقت به خود بر علائم سندرم روده تحریکپذیر. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 14(4 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/408001/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی عزت اله، شالچی بهزاد، منصورزاده زهرا. اثربخشی آموزش شفقت به خود بر علائم سندرم روده تحریکپذیر. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1399؛14(4 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/408001/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله احمدی، بهزاد شالچی، و زهرا منصورزاده، “اثربخشی آموزش شفقت به خود بر علائم سندرم روده تحریکپذیر،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 14، no. 4 ، pp. 1–10، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button