مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,052
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,647
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های مدیریت منابع انسانی در دوران گذار از بحران کرونا و ارائه راهکار در صنعت هتلداری ایران

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 252

چکیده

 شیوع ویروس کرونا باعث توقف چرخ های صنعت و تجارت ازجمله صنعت گردشگری و هتلداری شده است. دراین میان بیشترین آسیب متوجه منابع انسانی گردیده و نقش مدیریت منابع انسانی را درمواجهه با این آسیب ها بسیار برجسته می نماید. هدف این پژوهش بررسی چالش های مدیریت منابع انسانی در دوران گذار از بحران کرونا و ارایه راهکار غلبه بر این چالش ها درصنعت هتلداری است. استراتژی پژوهش مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد و رویکرد استقرایی می باشد. جامعه آماری, نخبگان و مدیران صنعت هتلداری بوده که 16نفر از آنان به روش نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های مصاحبه با استفاده از نرم افزار MAXQDA مورد تحلیل قرارگرفت. قابلیت اعتماد و اعتبار یافته ها باتکیه برتکنیک لینکلن وگوبا تایید شد. مقوله محوری پژوهش, چالش های مدیریت منابع انسانی در دوران گذار از بحران کرونا در سه سطح فردی, سازمانی و فراسازمانی بررسی گردید. یافته ها نشان می دهند شرایط علی این پژوهش در سطح فراسازمانی, ماهیت آسیب زننده شدید پاندمی کووید19, در سطح سازمان, مشکلات اقتصادی و ضعف مهارت های سازماندهی و ارتباطی مدیریت منابع انسانی و درسطح فردی, ضعف مهارت های ادراکی مدیریت منابع انسانی می باشد. تحلیل مصاحبه ها, مجموعه ای از چالش های اقتصادی, سیاسی, اجتماعی و فرهنگی را بیان می کند که بر استراتژی های مواجهه بر بحران تاثیر می گذارد. عوامل ساختاری و شاخص های مالی و اعتباری نیز به عنوان عوامل مداخله گرشناخته شد. از یافته ها استنباط می شود مدیران منابع انسانی با بهره گیری از استراتژی های خاصی همانند آموزش و توانمندسازی منابع انسانی, شناسایی شیوه های تامین مالی وکاهش هزینه و بکارگیری نظام مدیریت منابع انسانی متمایز همچنین کسب حمایت های دولت می توانند اهداف خود را در کلیه سطوح سازمانی محقق کرده و تاثیر منفی این بحران برعملکرد مدیریت منابع انسانی در هتل ها راتعدیل نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهوازیان، سلاله، و هاشمی قینانی، فیروزه. (1399). چالش های مدیریت منابع انسانی در دوران گذار از بحران کرونا و ارائه راهکار در صنعت هتلداری ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 15(ویژه نامه )، 217-252. SID. https://sid.ir/paper/408054/fa

    Vancouver: کپی

    شهوازیان سلاله، هاشمی قینانی فیروزه. چالش های مدیریت منابع انسانی در دوران گذار از بحران کرونا و ارائه راهکار در صنعت هتلداری ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه ):217-252. Available from: https://sid.ir/paper/408054/fa

    IEEE: کپی

    سلاله شهوازیان، و فیروزه هاشمی قینانی، “چالش های مدیریت منابع انسانی در دوران گذار از بحران کرونا و ارائه راهکار در صنعت هتلداری ایران،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 15، no. ویژه نامه ، pp. 217–252، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا