مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین الگوی بهبود خرید برخط فرایند تصمیم گیری مشتری

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 308

چکیده

 هدف نهایی از بازاریابی برآوردن نیازها و خواسته های مشتریان به شکلی بهتر از رقبا می باشد. توانایی درک چگونگی رفتار مشتریان و مصرف کنندگان و نحوه تصمیم گیری آن ها یک پیش نیاز اساسی برای انجام موفق اهداف بازاریابی می باشد. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر بهبود خرید آنلاین با توجه به فرآیند تصمیم گیری مشتری انجام گرفته است. بدین منظور از روش کتابخانه ای و بررسی ادبیات موجود برای شناسایی عوامل موثر بر بهبود خرید آنلاین استفاده شده است. در مرحله بعد با استفاده از انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و انجام روش تحلیل محتوای کیفی به طبقه بندی و بومی سازی متغیرها و شاخص های شناسایی شده پرداخته شد. سپس جهت نهایی کردن شاخص های شناسایی شده از روش آزمون میانگین استفاده شد. نتیجه تحقیق نشان می دهد که مدل به دست آمده شامل متغیرهای کیفیت کانال (ارزش وظیفه ای, ارزش عاطفی, ارزش اجتماعی, و ریسک ادراک شده), کیفیت وب سایت (امنیت, محتوای اطلاعاتی, کارآیی سیستم, جلوه های بصری, و نوآوری), ویژگی های محصول (قیمت و تنوع), تبلیغات (تبلیغات دهان به دهان, و تبلیغات محیطی), کیفیت معامله (اعتماد/ تضمین, پاسخگویی و سفارشی سازی), و رضایت مشتریان الکترونیکی (رضایت شناختی, و رضایت احساسی) می باشد که بر بهبود خرید آنلاین موثر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیارزم، آمنه، فروزنده دهکردی، لطف اله، محمودی میمند، محمد، و حسینی، میرزاحسن. (1399). طراحی و تبیین الگوی بهبود خرید برخط فرایند تصمیم گیری مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 277-308. SID. https://sid.ir/paper/408204/fa

    Vancouver: کپی

    کیارزم آمنه، فروزنده دهکردی لطف اله، محمودی میمند محمد، حسینی میرزاحسن. طراحی و تبیین الگوی بهبود خرید برخط فرایند تصمیم گیری مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):277-308. Available from: https://sid.ir/paper/408204/fa

    IEEE: کپی

    آمنه کیارزم، لطف اله فروزنده دهکردی، محمد محمودی میمند، و میرزاحسن حسینی، “طراحی و تبیین الگوی بهبود خرید برخط فرایند تصمیم گیری مشتری،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 277–308، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button