مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

626
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

452
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و ارزیابی سیاست های پیاده محوری در بافت های تاریخی با تاکید بر پیاده راه ها (مطالعه موردی: پیاده راه خیام جنوبی اورمیه)

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 136

چکیده

 از جمله جنبش های نوین در حوزه حمل ونقل شهری که با هدف ارتقای جایگاه عابران پیاده در سطح شهر و کاهش تسلط اتومبیل مطرح شده است, سیاست های پیاده مداری و پیاده راه سازی هستند. با این وجود اجرای پیاده راه ها در شهرهای مختلف با نتایج متنوعی همراه بوده است؛ تا جایی که برخی پیاده راه ها با شکست مواجه شده و مجددا به روی سواره ها باز شده اند. در پژوهش حاضر به ارزیابی سیاست های به کار گرفته در طرح های پیاده راه خیام جنوبی اورمیه پرداخته پرداخته می شود. در پژوهش حاضر با تحلیل و ارزیابی راهکارها و سیاست های به کار رفته در پیاده راه خیام جنوبی و قیاس تطبیقی با مولفه ها و معیارهای استاندارد فضاهای پیاده سعی در شناسایی نقاط قوت و ضعف محور و رفع نواقص آن است. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی و مبتنی بر مطالعات اسنادی و میدانی است. همچنین به منظور مقایسه بهتر از آزمون فریدمن جهت رتبه بندی به معیارها و طرح ها بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد کیفیت پیاده راه خیام در حد متوسط است و در برخی معیارها وضعیت مطلوبی ندارد. تدبیر سیاست های بهتر جهت افزایش امنیت و عدم پاک کردن صورت مساله همچون حذف مبلمان, توجه به نیازهای ذی نفعان, تنوع در طراحی و ایجاد تسهیلات برای جذب کاربران مختلف, انعطاف پذیری طرح, برخورد قاطع با ورود غیرمجاز موتورسیکت و موارد مشابه, استفاده از الگوهای بومی با زمینه فرهنگی و تاریخی راهکارهایی است که می توان با کاربست آنان پیاده راه های سرزنده تر و آرامش بخش تری ایجاد کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی، کیومرث، و شیخ احمدی، احمد. (1398). تحلیل و ارزیابی سیاست های پیاده محوری در بافت های تاریخی با تاکید بر پیاده راه ها (مطالعه موردی: پیاده راه خیام جنوبی اورمیه). مطالعات ساختار و کارکرد شهری، 6(21 )، 111-136. SID. https://sid.ir/paper/408219/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی کیومرث، شیخ احمدی احمد. تحلیل و ارزیابی سیاست های پیاده محوری در بافت های تاریخی با تاکید بر پیاده راه ها (مطالعه موردی: پیاده راه خیام جنوبی اورمیه). مطالعات ساختار و کارکرد شهری[Internet]. 1398؛6(21 ):111-136. Available from: https://sid.ir/paper/408219/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث حبیبی، و احمد شیخ احمدی، “تحلیل و ارزیابی سیاست های پیاده محوری در بافت های تاریخی با تاکید بر پیاده راه ها (مطالعه موردی: پیاده راه خیام جنوبی اورمیه)،” مطالعات ساختار و کارکرد شهری، vol. 6، no. 21 ، pp. 111–136، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button