مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط دانشجویان پرستاری با بیماران در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 50

چکیده

 مقدمه: برقراری ارتباط دانشجویان پرستاری با بیماران می تواند نشان دهنده تعامل آنان در آینده باشد. پژوهش حاضر به منظور تعیین چگونگی برقراری ارتباط دانشجویان پرستاری با بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفت.روش ها: در یک مطالعه توصیفی در نیم سال دوم سال 84-83, تعداد 175 دانشجو که واحد کارآموزی داخلی جراحی را انتخاب کرده بودند, به صورت سرشماری انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات با چک لیستی 29 گزینه ای انجام گردید. رفتار هر دانشجو با بیمار سه بار توسط مربی و در حین برقراری ارتباط مشاهده و نتیجه آن ثبت شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از توزیع فراوانی, میانگین و انحراف معیار استفاده و مقایسه میانگین ها با آزمون های آماری t و آنالیز واریانس و آزمون توکی و با نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان پرستاری در برقراری ارتباط با بیماران 58.98±13.76 از نمره کل 87 بود. عملکرد دانشجویان در شروع مصاحبه و مهارت های تعاملی نسبتا مطلوب, در پیگیری مشکل و توصیف بیماری فعلی نیمه مطلوب, و در مورد پایان بخشیدن به مصاحبه, نامطلوب بود. میانگین نمرات دانشجویان در مقاطع سنی مختلف, ترم و مقطع تحصیلی و نوع بخش تفاوت معنی داری داشت.نتیجه گیری: با اینکه مهارت برقراری ارتباط دانشجویان قابل قبول است, ولی بازنگری برنامه آموزشی و اصلاح روش های تدریس به منظور ارتقای مهارت های ارتباطی دانشجویان, مفید به نظر می رسد. آموزش تئوری مطالب مربوطه, به ویژه همراه با تمرین در محیط های بالینی با تاکید بیشتر در دانشجویان ناپیوسته توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سبزواری، سکینه، سلطانی، کامران، شکرابی، ربابه، و کوهپایه زاده اصفهانی، جلیل. (1385). ارتباط دانشجویان پرستاری با بیماران در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(1 (پیاپی 15))، 43-50. SID. https://sid.ir/paper/408304/fa

Vancouver: کپی

سبزواری سکینه، سلطانی کامران، شکرابی ربابه، کوهپایه زاده اصفهانی جلیل. ارتباط دانشجویان پرستاری با بیماران در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(1 (پیاپی 15)):43-50. Available from: https://sid.ir/paper/408304/fa

IEEE: کپی

سکینه سبزواری، کامران سلطانی، ربابه شکرابی، و جلیل کوهپایه زاده اصفهانی، “ارتباط دانشجویان پرستاری با بیماران در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 43–50، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408304/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button