مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانشجویان دکتری پرستاری در مورد برنامه آموزشی دوره تحصیلی خود

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 92

چکیده

 مقدمه: بررسی برنامه های آموزشی در هر مقطع و رشته تحصیلی, یکی از راهکارهای ارتقا و توسعه برنامه های آموزشی بوده و موجب افزایش کارآیی و اثربخشی برنامه ها می شود. این مطالعه با هدف تعیین نظرات دانشجویان دکتری پرستاری در مورد برنامه درسی آنان انجام شد.روش ها: یک مطالعه توصیفی بر روی 20 نفر از دانشجویان دوره دکتری پرستاری با انتخاب تصادفی از دانشگاه های مختلف ایران در سال 1383 انجام شد. روش گرد آوری اطلاعات, مصاحبه نیمه ساختاردار بود. داده ها طبقه بندی و با آمار توصیفی به صورت توزیع فراوانی ارایه شدند.نتایج: واحدهای مورد پژوهش اعلام نمودند که این دوره توانسته است دید کلی و جامع نگری آنها را نسبت به مددجویان جامع تر نماید, 95 درصد افزایش تعداد واحدهای دروس اصول فلسفه و نظریه پردازی را خواستار بودند و افزایش واحد درسی نقد و بررسی پژوهش های پرستاری را ضروری دانستند, 75 درصد معتقد بودند روش های مختلف آزمون و ارزیابی آن, اصول و روش های ارزشیابی و روان شناسی و تئوری های یادگیری با دروس دوره کارشناسی ارشد آنان همپوشانی دارد, 90 درصد ارایه درس زبان انگلیسی را در این دوره ضروری دانستند, 55 درصد اعلام نمودند مباحث ارایه شده در واحد کامپیوتر نتوانسته توانمندی آنان را در زمینه اهداف مورد نظر این واحد افزایش بدهد.نتیجه گیری: محتوی تدوین شده در برنامه دکتری پرستاری ایران انعطاف پذیر نبوده, دروس به طور کلی اجباری هستند و محتوی بعضی دروس مرحله آموزشی با دروس دوره کارشناسی ارشد تکراری هستند. بازنگری برنامه آموزشی و برنامه ریزی آن براساس نیاز جامعه و حرفه می تواند در اعتلای آن موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اشقلی فراهانی، منصوره، و احمدی، فضل اله. (1385). نظرات دانشجویان دکتری پرستاری در مورد برنامه آموزشی دوره تحصیلی خود . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(1 (پیاپی 15))، 83-92. SID. https://sid.ir/paper/408305/fa

Vancouver: کپی

اشقلی فراهانی منصوره، احمدی فضل اله. نظرات دانشجویان دکتری پرستاری در مورد برنامه آموزشی دوره تحصیلی خود . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(1 (پیاپی 15)):83-92. Available from: https://sid.ir/paper/408305/fa

IEEE: کپی

منصوره اشقلی فراهانی، و فضل اله احمدی، “نظرات دانشجویان دکتری پرستاری در مورد برنامه آموزشی دوره تحصیلی خود ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 83–92، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408305/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button