مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 118

چکیده

 مقدمه: اغلب مطالعات پیشین به بررسی عوامل موثر بر فراگیری دوره آموزش پرداخته اند و دستاوردهای دوره آموزش پرستاری کمتر بررسی شده است. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی در سال 1382, 74 نفر دانشجوی ترم هشت دوره کارشناسی و 33 نفر مربی پرستاری با روش سرشماری انتخاب شدند. پرسشنامه پژوهشگرساخته با مقیاس  پنج نقطه ای لیکرت که 96 سوال را در حیطه های ارایه خدمات به بیمار, مراقبت از بیمار, تامین امنیت بیمار, توانمندی های مدیریتی, ارتقای کیفیت مراقبت و آموزش به بیمار شامل می شد, بطور خودایفا بین نمونه ها توزیع و سپس کلیه پرسشنامه ها جمع آوری شد. داده ها با نرم افزار SPSS به صورت توزیع فراوانی و با آزمون مجذور کای تحلیل گردید. نتایج: از دیدگاه دانشجویان و مربیان, توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه, در هر شش بعد رضایت بخش نبود. با استفاده از آزمون مجذور کای در ابعاد ارایه خدمات به بیمار, مراقبت از بیمار, توانمندی های مدیریتی , ارتقای کیفیت  مراقبت و آموزش به بیمار, بین نقطه نظرات دو گروه اختلاف معنی دار آماری مشاهده شد. نتیجه گیری: توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حد مطلوب نبود که می تواند ناشی از فقدان محیط حمایتی و انگیزشی, نظارت, سرپرستی و مکانیزم های مدیریتی باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

وحیدی، رضاقلی، دانش خواه، نسرین، آراکس، مادلین، کوشاور، حسین، و محمدپوراصل، اصغر. (1385). دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(2 (پیاپی 16))، 111-118. SID. https://sid.ir/paper/408332/fa

Vancouver: کپی

وحیدی رضاقلی، دانش خواه نسرین، آراکس مادلین، کوشاور حسین، محمدپوراصل اصغر. دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 16)):111-118. Available from: https://sid.ir/paper/408332/fa

IEEE: کپی

رضاقلی وحیدی، نسرین دانش خواه، مادلین آراکس، حسین کوشاور، و اصغر محمدپوراصل، “دیدگاه دانشجویان و مربیان پرستاری در مورد توانمندی های حرفه ای دانشجویان در کارآموزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 111–118، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408332/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button