مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی پیشایندهای موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 239

چکیده

 مقدمه: بهسازی شرایط ارتقای موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر جزو مسئولیتهای اساسی مدیران دانشگاه ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می رود. در این راستا پژوهش حاضر به شناسایی, طبقه بندی, رتبه بندی و ارزیابی وضعیت موجود عوامل موثر بر موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های آزاد اسالمی شهر تهران پرداخته است. روشها: این پژوهش از نگاه هدف کاربردی است و در زمره پژوهش های کمی-کیفی قرار می گیرد. ارائه الگو با رو یکرد استقرایی و با روش دلفی انجام شده است. بدین منظور از 20 نفر از خبرگان رشته های علوم تربیتی و مدیریت آموزش عالی و همچنی ن مدیران و کارکنان بنیاد شهید انقالب اسال می طی سه مرحله نظرسنج ی شده است. آزمون الگو با روشهای تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر با کمک نرمافزار پی. ال. اس انجام شده است. جامعە ٔ آماری این بخش نیز شامل دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحص یل در دانشگاه آزاد اسالمی در شهر تهران به تعداد 1217 نفر بوده است که از میان آنها 386 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه ای محقق ساخته بوده است. برای ارزیابی وضعیت موجود ارکان این الگو در جامعه هدف نیز از آزمون تی تک نمونه ای با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس استفاده شده است. یافته ها: الگوی ارائه شده شامل چهار بعد اصلی بوده است: عوامل فردی, عوامل محیطی, عوامل آموزشی و تسهیالت و امکانات. اعتبارسنجی الگو نیز توان تبیین گری مناسب عوامل چهارگانه شناسایی شده بر موفقیت تحصیلی این دانشجویان را تایید کرده است. نتیجه گیری: بهسازی وضعیت موجود عوامل ارائه شده در قالب این الگو توسط مدیران دانشگاه و بنیاد شهید انقالب اسالمی می تواند به پرورش این دانشجویان برای ایفای نقش موثرتر در جامعه یاری رساند. توجه به ضریب تاثیر و وضعیت موجود این عوامل می تواند به ارتقای اثربخشی این اقدامات کمک کند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نامدار، حسین، صاحب الزمانی، محمد، و قورچیان، نادرقلی. (1399). ارائه الگوی پیشایندهای موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(3 )، 229-239. SID. https://sid.ir/paper/408470/fa

    Vancouver: کپی

    نامدار حسین، صاحب الزمانی محمد، قورچیان نادرقلی. ارائه الگوی پیشایندهای موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(3 ):229-239. Available from: https://sid.ir/paper/408470/fa

    IEEE: کپی

    حسین نامدار، محمد صاحب الزمانی، و نادرقلی قورچیان، “ارائه الگوی پیشایندهای موفقیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 3 ، pp. 229–239، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button