مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خود ارزیابی مهارت های بالینی پرستاران مراقبت کننده از بیماران کووید 19 در دو بخش عفونی و غیر عفونی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: خود ارزیابی بخش مهمی از فرآیند ارتقا مهارت های پرستاری است و پرستاران را تشویق می کند تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود, نقش فعال تری در فرآیند یادگیری و بهبود مراقبت های پرستاری ایفا کنند. روش ­ : این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی و مقطعی است که بر روی 194 پرستار شاغل در بخش های ارائه مراقبت به بیماران کووید 19 انجام شد. داده­ ها به کمک پرسشنامه محقق ساخته که شامل دو قسمت اصلی اطلاعات دموگرافیک و مهارتهای بالینی پرستاری در بحران شامل25 آیتم تخصصی بود, مورد ارزیابی قرارگرفت. روایی و پایایی ابزار مورد سنجش و تائید قرار گرفت. داده ها با کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ­ ها: بر اساس نتایج, میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه 34 سال و 152 نفر آن ها (4/%78) زن بودند. اغلب پرستاران عفونی (79%) مهارت خود را خوب ارزیابی کردند؛ در حالیکه این میزان در بین پرستاران غیر عفونی 50% بود. بیشترین مهارت در پرستاران عفونی و غیر عفونی به ترتیب مربوط به توانایی ارائه خدمات مراقبتی مربوط به بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در طی بستری (50%) و ارائه آموزش های ضروری به بیماران کرونا برای کاهش استرس ( 78. 4) بود. نتیجه ­ گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد به طور کلی مهارت های بالینی پرستاران در ایام بحران کرونا در سطح خوبی قرار داشت, خصوصا پرستاران عفونی. از یافته های مطالعه حاضر می توان در تدوین دوره های آموزشی پرستاران بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت حفظ آمادگی کامل در برابر بحران های مشابه و توسعه ی حرفه ای پرستاران استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، مهدی، فضائلی، سمیه، ابراهیمی، زهرا، ارفع، نفیسه، خورسندوکیل زاده، علی، و صالحی، فاطمه. (1399). خود ارزیابی مهارت های بالینی پرستاران مراقبت کننده از بیماران کووید 19 در دو بخش عفونی و غیر عفونی. مدیریت پرستاری، 9(4 )، 44-52. SID. https://sid.ir/paper/408774/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی مهدی، فضائلی سمیه، ابراهیمی زهرا، ارفع نفیسه، خورسندوکیل زاده علی، صالحی فاطمه. خود ارزیابی مهارت های بالینی پرستاران مراقبت کننده از بیماران کووید 19 در دو بخش عفونی و غیر عفونی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1399؛9(4 ):44-52. Available from: https://sid.ir/paper/408774/fa

    IEEE: کپی

    مهدی یوسفی، سمیه فضائلی، زهرا ابراهیمی، نفیسه ارفع، علی خورسندوکیل زاده، و فاطمه صالحی، “خود ارزیابی مهارت های بالینی پرستاران مراقبت کننده از بیماران کووید 19 در دو بخش عفونی و غیر عفونی،” مدیریت پرستاری، vol. 9، no. 4 ، pp. 44–52، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button