Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

492
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 381 | صفحه پایان 393

چکیده

 مقدمه: پیچیدگی و تنوع کار پرستاران در بیمارستان ها موجب شده تا تحقق یادگیری سازمانی با موانع متعددی مواجه گردد. از این رو مطالعه حاضر, با توجه به اهمیت مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران, به منظور ایجاد طرحی دقیق برای بهبود عملکرد و ارایه مدل مناسب جهت ساماندهی به یادگیری سازمانی پرستاران طراحی شده است. هدف: این مطالعه با هدف, طراحی الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران در دانشگاه های علوم پزشکی ایران انجام شد. مواد و روش ها: رویکرد این پژوهش, آمیخته اکتشافی از نوع مطالعات کیفی-کمی بود که در بازه زمانی سال 1398-1397 در دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام گردید. رویکرد ترجیحی بخش کیفی مطالعه, روش گراندد تیوری, بود که از تجربه زیسته افراد و تحلیل متون در زمینه های مدیریت, یادگیری و یادگیری سازمانی به عنوان منابع ساخت الگو استفاده گردید. به همین منظور بر مبنای نمونه گیری هدفمند و با لحاظ اشباع نظری 15 نفر از خبرگان و صاحب نظران در زمینه مدیریت پرستاری دعوت به مشارکت شد. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری و بر مبنای تحلیل محتوا از نوع تحلیل مضمون مورد بررسی قرار گرفت. سپس از طریق روش های آماری مدل سازی, معادلات ساختاری الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران, طراحی و برازش شد. یافته ها: نتایج پژوهش در قالب 142 کد باز, هشت کد محوری و سه کد گزینشی مقوله بندی و در نهایت منجر به استخراج و طراحی الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران گردید. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد در طراحی الگوی مدیریت یادگیری پرستاران, سه شاخص هسته ای (عوامل فردی, بافتاری و ساختاری) و هشت شاخص محوری (توسعه قابلیت های فردی فراگیران, تقویت انگیزه یادگیری کارکنان, توسعه فرهنگ مشارکت پذیری کارکنان, تحقق عدالت محوری, توسعه نگرش سیستمی مدیران, توسعه دانش اندوزی, تعهد مدیران به انجام پایش مستمر, توسعه کارآمدی برنامه ریزان دوره های آموزشی) نقش کلیدی دارند؛ بنابراین تحقق مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران منوط به آگاهی و شناسایی مدیران اجرایی نظام سلامت, نسبت به این عوامل می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معافی مدنی، سیده خدیجه، کاظم پور، اسماعیل، خلخالی، علی، و رحیم آقایی، فلورا. (1399). طراحی الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران. علوم مراقبتی نظامی، 7(4 (مسلسل 26) )، 381-393. SID. https://sid.ir/paper/408790/fa

    Vancouver: کپی

    معافی مدنی سیده خدیجه، کاظم پور اسماعیل، خلخالی علی، رحیم آقایی فلورا. طراحی الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1399؛7(4 (مسلسل 26) ):381-393. Available from: https://sid.ir/paper/408790/fa

    IEEE: کپی

    سیده خدیجه معافی مدنی، اسماعیل کاظم پور، علی خلخالی، و فلورا رحیم آقایی، “طراحی الگوی مدیریت یادگیری سازمانی پرستاران،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 7، no. 4 (مسلسل 26) ، pp. 381–393، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا