Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

634
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی، حافظه یادگیری، وضعیت شناختی و توجه کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 256

چکیده

 مقدمه و اهداف: اختلال یادگیری غیرکلامی, اختلالی است که به واسطه نقص های حرکتی, بینایی فضایی و مهارت های اجتماعی در کودکانی با هوش طبیعی و زبان رشدیافته مشخص می شود. هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی, حافظه یادگیری, وضعیت شناختی و توجه کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی بود. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع نیمه آزمایشی با اجرای پیش آزمون-پس آزمون می باشد. جامعه این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی شهرستان بافق بود که از این بین 30 دانش آموز به صورت در دسترس انتخاب شدند و به دو گروه نمونه و شاهد تقسیم شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه عصب-روانشناختی کانرز, پرسشنامه گلدستاین و پرسشنامه رشد حرکتی اوزرتسکی بود. داده ها با روش تحلیل کوواریانس (انکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که بعد از اجرای برنامه درمانی, در حافظه یادگیری, توجه و وضعیت شناختی کودکان گروه آزمایش بهبود حاصل شد (P<0/001). همچنین برنامه توانبخشی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی موثر بود (P<0/01). نتیجه گیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که برنامه توانبخشی مبتنی بر حرکت می تواند باعث بهبود وضعیت علایم عصب شناختی و جهت یابی کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دمهری، فرنگیس، درویشی، الهام، و سعیدمنش، محسن. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی, حافظه یادگیری, وضعیت شناختی و توجه کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی. طب توانبخشی، 9(2 )، 249-256. SID. https://sid.ir/paper/408840/fa

    Vancouver: کپی

    دمهری فرنگیس، درویشی الهام، سعیدمنش محسن. اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی, حافظه یادگیری, وضعیت شناختی و توجه کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی. طب توانبخشی[Internet]. 1399؛9(2 ):249-256. Available from: https://sid.ir/paper/408840/fa

    IEEE: کپی

    فرنگیس دمهری، الهام درویشی، و محسن سعیدمنش، “اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت بر جهت یابی, حافظه یادگیری, وضعیت شناختی و توجه کودکان دارای اختلال یادگیری غیرکلامی،” طب توانبخشی، vol. 9، no. 2 ، pp. 249–256، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا