مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 22

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت یادگیری و با خاطر سپاری بلندمدت آموخته ها و وجود گزارش هایی که ارایه پیش زمینه یادگیری را مورد تاکید قرار می دهد و از طرفی اهمیت درس آناتومی و تاثیر آن در کسب توانایی های بالینی و نیز به منظور ارتقای کیفیت آموزش آناتومی این تحقیق بر روی دانشجویان پزشکی ورودی 1375 دانشگاه علوم پزشکی در نیم سال دوم سال تحصیلی 76-1375 و در دروس آناتومی قفسه سینه و شکم انجام گرفت.مواد و روشها: پژوهش حاضر با روش تجربی و بر روی 56 نفر از دانشجویان صورت پذیرفت. دانشجویان در مباحث آناتومی قفسه سینه به عنوان گروه شاهد و همان دانشجویان در مباحث شکم به عنوان گروه مورد, در نظر گرفته شدند. کلاسهای آناتومی عملی دانشجویان در گروه مورد قبل از کلاس تئوری و در گروه شاهد بعد از کلاس تئوری برگزار گردید, میانگین نمرات هر گروه (شامل نمره های آزمون های بین ترم و نمرات نهایی هر مبحث) و نظرات دانشجویان در مورد روش آموزش بررسی و با آزمون دقیق فیشر و آزمون Mann-Whithney مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: میانگین نمرات گروه شاهد (2.13±0.311) نسبت به نمرات نظری گروه مورد (15±2.93) کاهش نشان می دهد. در مجموع نمرات نظری و عملی و آزمون های بین ترم گروه شاهد (12.8±2.53) نسبت به گروه مورد (14.3±2.67) نیز کاهش نشان می دهد. هم چنین 67.2 درصد از دانشجویان روش جدید آموزشی را پذیرفته اند و 69 درصد از آنها اظهار آرامش بیشتری هنگام مطالعه با روش جدید داشته اند.نتیجه گیری: ارایه کلاس عملی آناتومی قبل از درس نظری آن به عنوان یک پیش زمینه اولیه موجب تسهیل یادگیری درس آناتومی می شود. تحقیق بیشتر برای سایر دروس توصیه می گردد و هم چنین توصیه می شود تاثیر بلند مدت این روش مورد بررسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اطلسی، محمدعلی، نادریان، همایون، و موسوی، سیدغلامعباس. (1379). تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی. فیض، 4(3 (پی در پی 15))، 17-22. SID. https://sid.ir/paper/40887/fa

    Vancouver: کپی

    اطلسی محمدعلی، نادریان همایون، موسوی سیدغلامعباس. تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی. فیض[Internet]. 1379؛4(3 (پی در پی 15)):17-22. Available from: https://sid.ir/paper/40887/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی اطلسی، همایون نادریان، و سیدغلامعباس موسوی، “تاثیر ارایه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی،” فیض، vol. 4، no. 3 (پی در پی 15)، pp. 17–22، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40887/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button