مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,085
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل پارادایمی گذران اوقات فراغت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 140

چکیده

 امروزه نحوه استفاده از اوقات فراغت و برنامه ریزی برای آن از معیارهای اصلی توسعه یافتگی جوامع است. این پژوهش با هدف تدوین الگوی اوقات فراغت دانشجویان انجام گرفت. پژوهش از نوع پژوهش های کیفی با رویکرد تیوری زمینه ای است. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق با متخصصان اوقات فراغت استفاده شد. نمونه ها به صورت هدفمند و با روش زنجیره ای متوالی (تا کفایت نظری داده ها) انتخاب شدند. از تحلیل تفسیری با استفاده از کدگذاری باز, محوری و انتخابی برای تحلیل محتوای مصاحبه ها استفاده شد. روایی مصاحبه ها از طریق مرور و اصلاح یافته ها و پایایی مصاحبه ها نیز با استفاده از حسابرسی فرایند و توافق درون موضوعی (86/0) تایید شد. تحلیل محتوای مصاحبه ها به شناسایی 62 مفهوم کلیدی منجر شد که در 8 مقوله تجمیع شد. با درنظر گرفتن فعالیت های فراغتی به عنوان مقوله محوری, شش عامل شامل پیشرانه ها, عوامل فردی, عوامل محیطی و اجتماعی, عوامل دولتی, عوامل مدیریتی و چالش ها بر انتخاب فعالیت های فراغتی تاثیر می گذراند. اوقات فراغت و نحوه گذران آن متاثر از عوامل مختلفی است. برای بهبود فعالیت های فراغتی دانشجویان باید عوامل فردی, پیشرانه ها, عوامل اجتماعی و محیطی, عوامل دولتی, عوامل مدیریتی و چالش های موجود را مورد توجه قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوری، مریم، فرزان، فرزام، و حمیدی، مهرزاد. (1399). مدل پارادایمی گذران اوقات فراغت دانشجویان. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 12(4 )، 125-140. SID. https://sid.ir/paper/408884/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری مریم، فرزان فرزام، حمیدی مهرزاد. مدل پارادایمی گذران اوقات فراغت دانشجویان. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1399؛12(4 ):125-140. Available from: https://sid.ir/paper/408884/fa

    IEEE: کپی

    مریم منصوری، فرزام فرزان، و مهرزاد حمیدی، “مدل پارادایمی گذران اوقات فراغت دانشجویان،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 12، no. 4 ، pp. 125–140، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button