مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش محیط زیست بر نگرش و آگاهی افزایی محیط زیستی در دانش آموزان مقطع پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 315 | صفحه پایان 326

چکیده

 زمینه و هدف: بسیاری از تهدیدات محیط زیستی, پیامد رفتار انسانی است و تنها تغییر در رفتار انسانی می تواند این مشکلات محیط زیستی را کاهش دهد. آموزش محیط زیست می تواند به تغییر رفتارها سرعت بخشد و تعهد نسبت به طبیعت را افزایش دهد. روش بررسی: پژوهش حاضر تلاش دارد تا به بررسی اثربخشی آموزش محیط زیست بر نگرش و آگاهی افزایی محیط زیستی کودکان پسر پیش دبستانی شهر ملایر بپردازد. درابتدا 22 دانش آموز به روش نمونه گیری هدفمند چند مرحله ای از مراکز پیش دبستانی شهر ملایر در سال تحصیلی 93-94 انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل تخصیص تصادفی یافتند. در ابتدا از هر دو گروه یک پیش آزمون گرفته شد تا سطح آگاهی و نیاز دانش آموزان سنجیده شود در ادامه آموزش های محیط زیستی در طول چهار جلسه برای گروه آزمایش ارایه داده شد. در پایان نیز با گرفتن پس آزمون از هر دو گروه و تحلیل آماری هردو آزمون به بررسی میزان اثربخشی آموزش محیط زیستی پرداخته شد. یافته ها: نتایج آزمون t-testنشان داد در سطح 1% خطا بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه کنترل و آزمایش در آگاهی نسبت به محیط زیست ( 00/0 sig = 79/15-t =) و نگرش محیط زیستی ( 00/0 sig = 80/17-t =) تفاوت معناداری وجود دارد. بحث و نتیجه گیری: یافته ها بر این امر تاکید دارند که آموزش محیط زیستی, نقش مهمی در بهبود نگرش و آگاهی محیط زیستی در سنین پایه دارد. از این رو این آموزش ها می توانند به عنوان راهکار پیشگیری از تخریب محیط زیست مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری پور، افسانه، امیری، محمدجواد، و رحیمی، سمانه. (1399). بررسی اثربخشی آموزش محیط زیست بر نگرش و آگاهی افزایی محیط زیستی در دانش آموزان مقطع پیش دبستانی. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 22(4 (پیاپی 95) )، 315-326. SID. https://sid.ir/paper/409103/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری پور افسانه، امیری محمدجواد، رحیمی سمانه. بررسی اثربخشی آموزش محیط زیست بر نگرش و آگاهی افزایی محیط زیستی در دانش آموزان مقطع پیش دبستانی. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1399؛22(4 (پیاپی 95) ):315-326. Available from: https://sid.ir/paper/409103/fa

    IEEE: کپی

    افسانه عسگری پور، محمدجواد امیری، و سمانه رحیمی، “بررسی اثربخشی آموزش محیط زیست بر نگرش و آگاهی افزایی محیط زیستی در دانش آموزان مقطع پیش دبستانی،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 22، no. 4 (پیاپی 95) ، pp. 315–326، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409103/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button