مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشنهاد استانداردهای مناسب کشوری پرستاری و مامایی با اقتباس از استانداردهای بین المللی: مطالعه موردی دوره کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: استفاده از استانداردهای خارجی برای اعتباربخشی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی در ایران امری غیر اصولی به نظر می رسد, پژوهشگر با بهره گیری از این استانداردها و نظرات صاحب نظران پرستاری و مامایی در ایران, به تدوین استانداردهای منطبق با شرایط آموزشی در ایران پرداخته است.روش ها: این مطالعه به صورت چند مرحله ای در سال های 1384 تا 1385 انجام شد. در مرحله اول, استانداردهای جهانی از طریق اینترنت استخراج, و در مرحله دوم, با بهره گیری از این استانداردها و اظهار نظر اساتید راهنما, استانداردهای مناسب کشور تنظیم شد. در مرحله سوم, از تکنیک دلفی برای نظرسنجی استفاده گردید, بدین ترتیب که 50 نفر دارای معیارهای ورود به مطالعه به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شده نظرات آنها در خصوص مطلوبیت استانداردهای پیشنهادی در شرایط آموزشی کشور با کمک پرسشنامه طراحی شده در مرحله دوم سنجیده شد. نتایج توسط روش های آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: پس از اعمال نظرات صاحب نظران در خصوص انطباق این استانداردها با شرایط کشور, 28 استاندارد و 224 شاخص در دوره کارشناسی ارشد, به عنوان استاندارد نهایی پیشنهاد گردید.نتیجه گیری: اکثراستانداردها از وضعیت 90 درصد مطلوبیت برخوردار است و فقط مباحثی نظیر ارایه مدارکی دال بر توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی و یا شایستگی تحصیل در دوره کارشناسی ارشد, درصد مطلوبیت کمتری داشت. به نظر می رسد عمده ترین علل عدم مطلوبیت آنها, وضعیت آموزش در ایران باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اله دادیان، مریم، صالحی، شایسته، حسن زهرایی، روشنک، و فرهمند، حسن. (1387). پیشنهاد استانداردهای مناسب کشوری پرستاری و مامایی با اقتباس از استانداردهای بین المللی: مطالعه موردی دوره کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1 ( پیاپی 19))، 15-22. SID. https://sid.ir/paper/409236/fa

    Vancouver: کپی

    اله دادیان مریم، صالحی شایسته، حسن زهرایی روشنک، فرهمند حسن. پیشنهاد استانداردهای مناسب کشوری پرستاری و مامایی با اقتباس از استانداردهای بین المللی: مطالعه موردی دوره کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(1 ( پیاپی 19)):15-22. Available from: https://sid.ir/paper/409236/fa

    IEEE: کپی

    مریم اله دادیان، شایسته صالحی، روشنک حسن زهرایی، و حسن فرهمند، “پیشنهاد استانداردهای مناسب کشوری پرستاری و مامایی با اقتباس از استانداردهای بین المللی: مطالعه موردی دوره کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 1 ( پیاپی 19)، pp. 15–22، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button