مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی معیارهای اثرگذار بر مسیر شغلی کارکنان دانشی با استفاده از مدل تحلیل شبکه ای فازی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 108

چکیده

 یکی از مهمترین فرآیندهایی که در مدیریت منابع انسانی توجه چندانی به آن نشده است؛ موضوع مدیریت مسیر شغلی می باشد. همچنین, با توجه به عصر کنونی که عصر اقتصاد دانشی خوانده می شود؛ دانش و کارکنان دانشی اهمیتی دوچندان یافته اند. بنابراین, مساله مورد بررسی در این پژوهش, تعیین اهمیت معیارهای موثر بر مسیر شغلی کارکنان دانشی در دو گروه پژوهشگری و مدیریتی است؛ از این رو, هدف اصلی پژوهش حاضر, اولویت بندی عوامل موثر بر مسیر شغلی کارکنان دانشی پژوهشگاه صنعت نفت است. برای اولویت بندی عوامل موثر بر مسیر شغلی در این پژوهش از مدل تحلیل شبکه ای فازی با رویکرد برنامه ریزی غیرخطی استفاده شده است. استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش های اولویت بندی, به دلیل داشتن مفروضاتی است که با شرایط واقعی تصمیم گیری هم خوانی بیشتری دارد. در این پژوهش, 6 عامل به عنوان عوامل موثر بر مدیریت مسیر شغلی کارکنان دانشی شناسایی شدند. نتایج پژوهش نشان می دهد که در میان شش معیار اصلی مورد بررسی در دو گروه کارکنان دانشی ترتیب تاثیرگذاری معیارها بر مسیر شغلی همانند بوده است. شایستگی های اختصاصی دارای بیشترین اهمیت در مسیر شغلی کارکنان دانشی هر دو گروه بوده است و پس از آن به ترتیب؛ معیار ارزیابی عملکرد, ویژگی های مزیت ساز؛ دوره های آموزشی؛ سابقه کاری و تحصیلات قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجب پور، ابراهیم. (1399). شناسایی و اولویت بندی معیارهای اثرگذار بر مسیر شغلی کارکنان دانشی با استفاده از مدل تحلیل شبکه ای فازی. مدیریت سازمان های دولتی، 8(3 (پیاپی 31) )، 95-108. SID. https://sid.ir/paper/409320/fa

    Vancouver: کپی

    رجب پور ابراهیم. شناسایی و اولویت بندی معیارهای اثرگذار بر مسیر شغلی کارکنان دانشی با استفاده از مدل تحلیل شبکه ای فازی. مدیریت سازمان های دولتی[Internet]. 1399؛8(3 (پیاپی 31) ):95-108. Available from: https://sid.ir/paper/409320/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم رجب پور، “شناسایی و اولویت بندی معیارهای اثرگذار بر مسیر شغلی کارکنان دانشی با استفاده از مدل تحلیل شبکه ای فازی،” مدیریت سازمان های دولتی، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 95–108، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button