مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,009
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تقویت اندیشه ورزی کودکان با استفاده از کتاب «داستان راستان»

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 228

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی امکان استفاده از کتاب «داستان راستان» به منظور تقویت اندیشه ورزی کودکان است. برای دستیابی به این هدف, از روش تحلیل محتوای کیفی در چهار مرحله «کدگذاری باز», «گروه بندی», «مقوله بندی» و «کشف انتزاع» استفاده شده است. به طورکلی, یافته های به دست آمده از پژوهش حاضر نشان می دهد که کتاب داستان راستان می تواند به عنوان یک محتوا برای تقویت اندیشه ورزی کودکان مورد توجه قرار بگیرد. ازطرفی باتوجه به اینکه برنامه فلسفه برای کودکان به عنوان یکی از برنامه های مهم تقویت اندیشه ورزی کودکان شناخته می شود, می توان مضامین فلسفی کتاب داستان راستان را با تمامی رویکردهای برنامه فلسفه (فرایندی, محتوایی, پیوند فلسفه با ادبیات و توجه به فرهنگ) برای کودکان مطابقت داد. همچنین باتوجه به موضوع داستان ها می توان ویژگی های داستانی فبکی (فلسفه برای کودکان) را در آن ها جست وجو کرد. این ویژگی ها گاهی پرنگ تر و گاهی کمرنگ تر در داستان های داستان راستان وجود دارند. درپایان چنین نتیجه گیری می شود که آشنایی دانش آموزان با مبانی اصلی این داستان ها, همچون معصومیت, حکمت و علم لدنی ایمه اطهار (ع) که با آموزش های معارف اسلامی در کتب درسی دانش آموزان گره خورده است, می تواند ضمن فهم بهتر داستان ها توسط خواننده, زمینه ای جدید در کمک گرفتن از داستان های بومی برای تقویت اندیشه ورزی کودکان فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزامحمدی، محمدحسن، حسینی، سیدعلی، و نصرتی، شادی. (1399). تقویت اندیشه ورزی کودکان با استفاده از کتاب «داستان راستان». علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 8(15 )، 213-228. SID. https://sid.ir/paper/409381/fa

    Vancouver: کپی

    میرزامحمدی محمدحسن، حسینی سیدعلی، نصرتی شادی. تقویت اندیشه ورزی کودکان با استفاده از کتاب «داستان راستان». علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1399؛8(15 ):213-228. Available from: https://sid.ir/paper/409381/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن میرزامحمدی، سیدعلی حسینی، و شادی نصرتی، “تقویت اندیشه ورزی کودکان با استفاده از کتاب «داستان راستان»،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 8، no. 15 ، pp. 213–228، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409381/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا