Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,801
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه سبک های تفکر و شیوه های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، 1390

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری از مهم ترین زمینه های مطرح در علوم روانشناسی و تعاریف آن از دشوارترین مفاهیم است. پژوهش حاضر در پی بررسی رابطه سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد بررسی انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی که به صورت مقطعی در سال 1390 انجام گرفت. جامعه پژوهش دانشجویان سال اول و دوم دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. حجم نمونه با روش سرشماری 113 نفر تعیین شد. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه شیوه های یادگیری استاندارد وارک و پرسشنامه 32 گویه از پرسشنامه جی رابرت استرنبرگ به منظور تشخیص نوع تفکر دانشجویان استفاده گردید. داده ها با استفاده از آمارهای توصیفی, فراوانی مطلق, میانگین و آزمون همبستگی پیرسون و تی دو دامنه تحلیل شد.یافته ها: بین سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی دانشجویان رابطه مستقیم وجود داشت. یافته ها نشان داد که بین شیوه های یادگیری و سبک های یادگیری در برخی ابعاد دارای تفاوت معناداری بود (p≤0.05). سبک قضاوتگر با شیوه خواندنی و نوشتنی رابطه معنادار داشت (p≤0.05) و با سایر شیوه های یادگیری رابطه مستقیم داشت. سبک های قانون گذار اجرایی, اجرایی-قانون گذار و کلی نگر جزیی نگر با تمامی شیوه ها رابطه مستقیم داشت. یافته ها حاکی از وجود رابطه معکوس بین سبک جزیی نگر کلی نگر با شیوه دیداری وجود داشت و سبک محافظه کارآزاد اندیش تنها با شیوه دیداری رابطه مستقیم داشت.نتیجه گیری: به طورکلی بین سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی در بسیاری از ابعاد رابطه مستقیم وجود داشت. به منظور بالا بردن سطح علمی و کیفیت آموزشی باید اساتید برنامه ریزی های آموزشی خود را به سمت استفاده از پیشنهادات و انتقادات دانشجویان سوق دهند. این مطالعه و مطالعات مشابه می تواند به عنوان یک نقطه عطف در تحول شیوه های تدریس در سیستم آموزشی حاضر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشتکاران، علی، کفاشی، شهناز، و صادقی فر، جمیل. (1392). بررسی رابطه سبک های تفکر و شیوه های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1390. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(10)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/409436/fa

    Vancouver: کپی

    کشتکاران علی، کفاشی شهناز، صادقی فر جمیل. بررسی رابطه سبک های تفکر و شیوه های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1390. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(10):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/409436/fa

    IEEE: کپی

    علی کشتکاران، شهناز کفاشی، و جمیل صادقی فر، “بررسی رابطه سبک های تفکر و شیوه های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز, 1390،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 10، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا