مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش توسط همتا نزدیک (near peer) بر یادگیری مهارت پانسمان در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: یکی از روش های جدید در آموزش, تدریس توسط همتایان است و در تدریس دروس مختلف بکار گرفته شده است اما اثربخشی آن در آموزش پرستاری به خصوص مهارت های بالینی کم تر مورد توجه قرار گرفته است. در این مطالعه به بررسی تاثیر آموزش توسط همتا نزدیک بر یادگیری مهارت پانسمان در دانشجویان پرستاری پرداخته شده است.روش ها: در این پژوهش تجربی 50 نفر از دانشجویان پرستاری ترم یک دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد واجد شرایط انتخاب و با گمارش تصادفی به دو گروه آموزش توسط مربی و همتا نزدیک تقسیم شدند. ابزار گردآوری داده ها چک لیست مهارت پانسمان بود که با مصاحبه و مشاهده قبل و بعد از آموزش تکمیل گردید. نمره کل چک لیست بین صفر تا 388 بود و بر اساس کتاب مرجع اصول و فنون تایلور تهیه گردیده بود. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی, آزمون کای اسکوئر, تی مستقل و تی زوج استفاده شد.نتایج: بر اساس یافته ها نمره مهارت پانسمان قبل از آموزش بین گروه ها تفاوت معنادار نداشت (p=0.08). بعد از آموزش نمره مهارت پانسمان در گروه آموزش توسط مربی 322±24.39 و در گروه همتا نزدیک 350.80±14.38 بود و بین گروه ها تفاوت معنادار وجود داشت (p<0.05). همچنین نتایج نشان داد که دانشجویان در آموزش مهارت پانسمان توسط همتا نزدیک در سه زیر حیطه, عملکرد بهتری داشتند.نتیجه گیری: اگر چه بهبود مهارت انجام پانسمان دانشجویان پرستاری در گروه همتا مشاهده گردیده است توصیه می گردد مطالعات بیش تری در این زمینه انجام پذیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

متوسلیان، منیره، و نصیریانی، خدیجه. (1393). تاثیر آموزش توسط همتا نزدیک (near peer) بر یادگیری مهارت پانسمان در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(8)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/409659/fa

Vancouver: کپی

متوسلیان منیره، نصیریانی خدیجه. تاثیر آموزش توسط همتا نزدیک (near peer) بر یادگیری مهارت پانسمان در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(8):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/409659/fa

IEEE: کپی

منیره متوسلیان، و خدیجه نصیریانی، “تاثیر آموزش توسط همتا نزدیک (near peer) بر یادگیری مهارت پانسمان در دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 8، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409659/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button