مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی اثربخشی راهبردهای سرمایه گذاری در روابط مشتری در صنعت بانکداری با تاکید بر رابطه گرایی مشتری

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 216

چکیده

 روندهای موجود در دنیای کسب­ وکار از جمله گذر به اقتصاد مبتنی بر خدمات و توسعه فناوری های ارتباطات و اطلاعات باعث شده تا اهمیت وفاداری مبتنی بر رابطه به­ صورت چشمگیری برای شرکت­ ها افزایش یابد. هم راستا با این تحولات, در صنعت بانکداری نیز برقراری رابطه بلندمدت با مشتری به استراتژی حیاتی تبدیل شده است. هدف مقاله حاضر, ارائه مدلی جهت ارزیابی اثربخشی راهبردهای سرمایه­ گذاری صنعت بانکداری ایران با تأکید بر رابطه­ گرایی مشتری است. لذا به­ دنبال پاسخ به این سؤال هستیم که میزان رابطه­ گرایی مشتری تا چه حد در واکنش آن به راهبردهای سرمایه­ گذاری در روابط مشتری تأثیر دارد. در این راستا جامعه آماری, مشتریان بانک کشاورزی در شهر تبریز است که در حجم نمونه 417 مشتری پرسشنامه تکمیل شد. برای انتخاب نمونه­ ها از روش نمونه­ گیری تصادفی ساده استفاده شد و فرضیه­ های پژوهش­ با استفاده از مدل­ سازی معادلات ساختاری و نرم­ افزارAMOS مورد آزمون قرار گرفتند. مطابق یافته­ های پژوهش راهبردهای مالی, اجتماعی و ساختاری سرمایه­ گذاری در روابط مشتری بر کیفیت رابطه تأثیر مثبت دارد, کیفیت رابطه بر وفاداری مشتری, تبلیغات دهان به دهان و سهم مشتری تأثیر مثبت دارد و تأثیر راهبردهای مالی و اجتماعی بر کیفیت رابطه در مشتریان رابطه­ گرا و غیررابطه­ گرا متفاوت است ولی تأثیر راهبرد ساختاری بر کیفیت رابطه در مشتریان رابطه­ گرا و غیررابطه­ گرا یکسان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عالی، صمد، ابراهیمی، عبدالحمید، میرابی، وحیدرضا، و زارع، شهرام. (1399). مدل سازی اثربخشی راهبردهای سرمایه گذاری در روابط مشتری در صنعت بانکداری با تاکید بر رابطه گرایی مشتری. مطالعات مدیریت راهبردی، 11(41 )، 199-216. SID. https://sid.ir/paper/409767/fa

    Vancouver: کپی

    عالی صمد، ابراهیمی عبدالحمید، میرابی وحیدرضا، زارع شهرام. مدل سازی اثربخشی راهبردهای سرمایه گذاری در روابط مشتری در صنعت بانکداری با تاکید بر رابطه گرایی مشتری. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1399؛11(41 ):199-216. Available from: https://sid.ir/paper/409767/fa

    IEEE: کپی

    صمد عالی، عبدالحمید ابراهیمی، وحیدرضا میرابی، و شهرام زارع، “مدل سازی اثربخشی راهبردهای سرمایه گذاری در روابط مشتری در صنعت بانکداری با تاکید بر رابطه گرایی مشتری،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 11، no. 41 ، pp. 199–216، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button