مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و طراحی الگوی پیکربندی بازاریابی یکپارچه

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 111

کلیدواژه

ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC)Q1

چکیده

 مطابق مطالعه و تحلیل پیشینه بازاریابی یکپارچه این نتیجه نمایان می شود که صاحب نظران با زوایای فکری متنوع, شکاف های عملکردی چند وجهی آفریده اند. لذا, گام اول و مهمترین گام در این مسیر, شناخت الگوهای توصیف شده در تعاریف است. از این رو, پژوهش حاضر با هدف شناسایی و طراحی الگوی بنیادین بازاریابی یکپارچه انجام شد تا راهکاری برای همسوگرایی زاوایای موجود ارائه دهد. تحلیل محتوای 46 مورد تعریف بازاریابی یکپارچه و مفاهیم مشابه آن با استفاده از روش تحلیل محتوا صورت گرفت. جهت بررسی روایی کدگذاری ها, از نظرات و پیشنهادهای پنج متخصص آشنا با مفاهیم کدگذاری و ارتباطات بازاریابی استفاده گردید. ضریب نسبی روایی محتوا کدهای محوری و گزینشی 99/0 گردید که نشانه روایی کافی کدها است. شاخص روایی محتوا کدهای محوری و گزینشی نیز به ترتیب برابر با 93/0 و 88/0گردید. اجماع متخصصان در روایی کدگذاری های محوری و گزینشی و عدم تغییر کدها در بازنگری های انجام شده در بازه یک ماهه بیانگر پایداری, بازنمایی, و دقت کدها و در نتیجه پایایی نتایج است. نتایج تحقیق منجر به شناسایی سه الگوی بنیادی بازاریابی یکپارچه شد: تفکر (با ابعاد ثبات راهبردی, فرایند, برنامه ریزی بین وظیفه ای, و روابط بلندمدت سودآور), گفتار (با ابعاد تکامل, تک صدایی, تعامل, و بازده سرمایه گذاری), و رفتار (با ابعاد مزیت راهبردی, نوآوری, ارزش, و اعتماد). سرانجام, از این سه الگوی اساسی برای طراحی الگوی اصلی بازاریابی یکپارچه استفاده گردید. شناسایی و طراحی الگوی بازاریابی یکپارچه می تواند زمینه لازم برای ارائه نظریه بازاریابی یکپارچه را فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، نصراله، حمیدی زاده، محمدرضا، قره چه، منیژه، و حاجی پور، بهمن. (1400). شناسایی و طراحی الگوی پیکربندی بازاریابی یکپارچه. مطالعات مدیریت راهبردی، 12(47 )، 79-111. SID. https://sid.ir/paper/409881/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده نصراله، حمیدی زاده محمدرضا، قره چه منیژه، حاجی پور بهمن. شناسایی و طراحی الگوی پیکربندی بازاریابی یکپارچه. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1400؛12(47 ):79-111. Available from: https://sid.ir/paper/409881/fa

    IEEE: کپی

    نصراله حسن زاده، محمدرضا حمیدی زاده، منیژه قره چه، و بهمن حاجی پور، “شناسایی و طراحی الگوی پیکربندی بازاریابی یکپارچه،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 12، no. 47 ، pp. 79–111، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button