مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع توسعه حقوق عمومی با تاکید بر موانع آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 381 | صفحه پایان 395

چکیده

 زمینه و هدف: اساس حقوق را می ­ بایست در حقوق عمومی جست­ وجو کرد. چرا که اساسا «نظام حقوقی» و هر «نظم حقوقی» در ساحت اقتدار سیاسی معنا یافته و مفهوم «ضمانت اجرا» به عنوان مرز بین هنجارهای اخلاقی با هنجارهای حقوقی, به اتّکاء قوه قاهره قدرت سیاسی موضوعیت پیدا می­ کند. بنابراین لازم است که در برنامه­ ریزی­ های کلان آموزشی به این مهم توجه گردد و موانع عدم توسعه حقوق عمومی از بعد آموزشی برداشته شود. هدف ما در این مقاله شناسایی موانع توسعه حقوق عمومی و ارائه راهکارهایی در این خصوص می­ باشد. مواد و روش ها: این مقاله توصیفی تحلیلی, و با بهره­ گیری از روش اسنادی و استفاده از ابزار فیش ­ برداری تهیه و تدوین گردیده است. یافته ها: یافته ­ های علمی حاکی از آن است که مسیر تغییرات پایدار اجتماعی از مسیر «آموزش» نیروی انسانی است, چنان که کشورهای توسعه ­ یافته نیز «آموزش» را مهم­ ترین اقدام ملی در مسیر توسعه­ یافتگی قلمداد کرده ­ اند. از این روی به باور نگارنده, توسعه حقوق عمومی نیز در گرو ارتقای سطح آموزش حقوق عمومی بوده و بین آموزش و توسعه حقوق عمومی رابطه معناداری وجود دارد. ملاحظات اخلاقی: از ابتدا تا انتهای مقاله با پایبندی به اصول صداقت و امانت­ داری تهیه و تدوین گردیده است. نتیجه گیری: از جمله نتایج این پژوهش اجمالاً می­ توان به وجود آسیب­ های متعدد در برنامه­ ریزی آموزش حقوق عمومی در مراکز آموزش عالی ایران و ضرورت بازنگری و اصلاح سازوکارهای ناظر بر آن از یک سو و اصلاح فرهنگ بومی و تولید نظریات بومی-تاریخی در راستای توسعه حقوق عمومی در ایران, از سوی دیگر اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمزه لوئی، حسن، رنجبر، مقصود، و دشتی، محمدتقی. (1400). موانع توسعه حقوق عمومی با تاکید بر موانع آموزشی. حقوق پزشکی، 15(ویژه نامه نوآوری حقوقی )، 381-395. SID. https://sid.ir/paper/410044/fa

    Vancouver: کپی

    حمزه لوئی حسن، رنجبر مقصود، دشتی محمدتقی. موانع توسعه حقوق عمومی با تاکید بر موانع آموزشی. حقوق پزشکی[Internet]. 1400؛15(ویژه نامه نوآوری حقوقی ):381-395. Available from: https://sid.ir/paper/410044/fa

    IEEE: کپی

    حسن حمزه لوئی، مقصود رنجبر، و محمدتقی دشتی، “موانع توسعه حقوق عمومی با تاکید بر موانع آموزشی،” حقوق پزشکی، vol. 15، no. ویژه نامه نوآوری حقوقی ، pp. 381–395، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410044/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button