مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی هماهنگ سازی زنجیره تأمین خدمات

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 78

چکیده

 موضوع هماهنگی موضوع اساسی مدیریتی در زنجیره تامین شناسایی شده است. زنجیره تأمین خدمات با توجه به ویژگی‏های متفاوتی که دارد, و با توجه به این که محصولات در زنجیره های تأمین خدمات از جنس خدمت, پیچیده و بیشتر مبتنی بر اطلاعات هستند مدل‏های هماهنگی در آن کاملاً متفاوت با مدل‏های هماهنگی در زنجیره تأمین کالاهای فیزیکی می‏باشند. در این پژوهش هدف اصلی تحقیق تدوین الگوی هماهنگ‏سازی زنجیره تأمین خدمات است. روش پژوهش حاضر داده بنیاد است و جامعه آن اعضای هیئت علمی و مدیران ارشد صنایع هستند, که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند قضاوتی انتخاب شدند. اهداف پژوهش با بکارگیری ابزارهای پژوهش کیفی تعیین و تبیین شدند. همچنین, با استفاده از کدگذاری باز, محوری و انتخابی, مدل پارادایمی شکل گرفت که بر اساس آن ساختار مفهومی هماهنگ سازی زنجیره تامین خدمات طراحی و ارائه شد. اعتبار سنجی پژوهش بر مبنای روش شناسی داده بنیاد از معیارهای تطبیق, قابلیت فهم, قابلیت تعمیم و کنترل استفاده شده است. در نهایت عوامل زمینه‏ای هماهنگی به دو دسته زیرساخت‏ها و توانایی‏ها و قابلیت‏ها تقسیم شدند. شرایط مداخله‏گر دربرگیرنده عوامل رفتاری و ویژگی‏های همکاری می‏شود. مکانیزم های هماهنگی در قالب سه مشخصه تسهیم, روابط پایدار و مکانیزم‏های فنی و تکنولوژیکی قابل بررسی است. علل هماهنگی در قالب چهار مشخصه عدم اطمینان, نارضایتی مشتری, ریسک و سیستم غیریکپارچه مورد بررسی قرار می گیرند و هم‏افزایی, سودآوری پایدار و بهبود برند به عنوان پیامدهای هماهنگی شناسایی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیل، رضا، اصغری زاده، عزت اله، و کاظمی، عالیه. (1400). الگوی هماهنگ سازی زنجیره تأمین خدمات. مطالعات مدیریت راهبردی، 12(47 )، 63-78. SID. https://sid.ir/paper/410156/fa

    Vancouver: کپی

    جلیل رضا، اصغری زاده عزت اله، کاظمی عالیه. الگوی هماهنگ سازی زنجیره تأمین خدمات. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1400؛12(47 ):63-78. Available from: https://sid.ir/paper/410156/fa

    IEEE: کپی

    رضا جلیل، عزت اله اصغری زاده، و عالیه کاظمی، “الگوی هماهنگ سازی زنجیره تأمین خدمات،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 12، no. 47 ، pp. 63–78، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button