مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی پویای عملکرد شبیه سازی کارت امتیازی متوازن مراکز آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 220

چکیده

 هدف پژوهش توسعه مدلی در قالب کارت امتیازی متوازن و پویایی شناسی سیستم در جهت ارزیابی عملکرد دانشگاه هرمزگان به شکل کارا و اثربخش, جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود عملکرد دانشگاه جهت دستیابی به اهداف استراتژیک است. با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم پس از بررسی مبانی نظری و نظرات خبرگان دانشگاه, متغیرهای کلیدی در حوزه ارزیابی عملکرد دانشگاه ها شناسایی و روابط علت و معلولی میان این متغیرها ترسیم شد. سپس روابط ریاضی میان این متغیرها بر اساس روابط موجود در پیشینه تعیین و بر این اساس سیستم مورد مطالعه در دانشگاه هرمزگان در بازه زمانی 1390 تا 1406 شبیه سازی شد. یافته ها نشان می دهد که شاخص های کیفیت پژوهش, جایگاه در رتبه بندی, توان رقابتی و کیفیت خدمات در خلال سال های 1390 تا 1397 روند صعودی با شیب متوسط داشته اند که انتظار می رود تا سال 1406 این روند با شیب افزایشی ادامه داشته باشد. شاخص رضایت دانشجو از بعد مشتری در خلال سال های 1390 تا 1394 روند نزولی داشته است سپس در خلال سال های 1394تا 1397 این شاخص با شیب متوسط افزایش یافته است که انتظار می رود تا سال 1406 این روند با شیب متوسط ادامه داشته باشد. در نهایت شاخص های «افزایش فرصت مطالعاتی برای اساتید», «افزایش دوره های آموزشی برای دانشجویان» و «افزایش تعداد دانشجویان اعزامی به مجامع علمی» از بعد رشد و یادگیری, «افزایش بودجه برای تسهیلات آموزشی, رفاهی و پژوهشی» از بعد مالی و «افزایش تعداد هییت علمی جذب شده»از بعد فرآیندهای داخلی کارت امتیازی متوازن به منزله سیاست های بهبود معرفی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفورنیا، محمد، قویدل جنبه سرایی، شریفه، و بهبودی، محمدرضا. (1399). ارزیابی پویای عملکرد شبیه سازی کارت امتیازی متوازن مراکز آموزش عالی. مطالعات مدیریت راهبردی، 12(44 )، 187-220. SID. https://sid.ir/paper/410185/fa

    Vancouver: کپی

    غفورنیا محمد، قویدل جنبه سرایی شریفه، بهبودی محمدرضا. ارزیابی پویای عملکرد شبیه سازی کارت امتیازی متوازن مراکز آموزش عالی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1399؛12(44 ):187-220. Available from: https://sid.ir/paper/410185/fa

    IEEE: کپی

    محمد غفورنیا، شریفه قویدل جنبه سرایی، و محمدرضا بهبودی، “ارزیابی پویای عملکرد شبیه سازی کارت امتیازی متوازن مراکز آموزش عالی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 12، no. 44 ، pp. 187–220، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button