مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی پیاده سازی تجارت و سرمایه اجتماعی کسب وکارهای نوپا

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 236

چکیده

 جارت اجتماعی رویکرد جدید کسب وکاری در فضای برخط است که به واسطه نفوذ شبکه های اجتماعی شکل گرفته است, لذا برای پیاده سازی آن باید از ابزارهای مختلفی از جمله سرمایه اجتماعی به خوبی بهره گرفت. هدف اصلی این تحقیق ارایه الگوی پیاده سازی تجارت اجتماعی با توجه به نقش سرمایه اجتماعی در بین کسب و کارهای نوپا بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف توسعه ای-کاربردی و از لحاظ ماهیت از دسته پژوهش های کیفی است. جامعه آماری, خبرگان تجارت اجتماعی است. خبرگان با روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی شناسایی شدند که با توجه به کفایت داده ها, در مجموع با 20 خبره مصاحبه شد. روش تجزیه و تحلیل, نظریه داده بنیاد مبتنی بر رویکرد نظام مند بود. داده ها از طریق مصاحبه عمیق گردآوری شدند. نتایج, موید این است که تغییر فضای کسب وکاری به مثابه شرایط علی, پدیده محوری شامل پیاده سازی تجارت اجتماعی, شرایط زمینه ای شامل مقوله های فرهنگ کسب و کاری و خلاء های قانونی, شرایط مداخله گر شامل خلاء های رفتاری, سرمایه اجتماعی و شرایط منابع کسب وکاری, راهبردها نیز قابلیت اعتماد بازارهای برخط و توسعه زیرساخت های فنی شناسایی شده و در نهایت پیامدهای این پژوهش تقویت سهولت کسب و کارها و بهبود عملکرد فروش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصباحی جهرمی، نگارالسادات، میرابی، وحیدرضا، محبی، سراج الدین، و باقری، مهدی. (1399). ارائه الگوی پیاده سازی تجارت و سرمایه اجتماعی کسب وکارهای نوپا. مطالعات مدیریت راهبردی، 12(44 )، 221-236. SID. https://sid.ir/paper/410186/fa

    Vancouver: کپی

    مصباحی جهرمی نگارالسادات، میرابی وحیدرضا، محبی سراج الدین، باقری مهدی. ارائه الگوی پیاده سازی تجارت و سرمایه اجتماعی کسب وکارهای نوپا. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1399؛12(44 ):221-236. Available from: https://sid.ir/paper/410186/fa

    IEEE: کپی

    نگارالسادات مصباحی جهرمی، وحیدرضا میرابی، سراج الدین محبی، و مهدی باقری، “ارائه الگوی پیاده سازی تجارت و سرمایه اجتماعی کسب وکارهای نوپا،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 12، no. 44 ، pp. 221–236، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button