مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,341
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تاکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 91

چکیده

بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیت های تجاری و بازرگانی تعریف شده است, که فرآیندهای مبادله را بین تولیدکنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می توان, خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارایه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آن ها را تحقق می بخشد. مقاله حاضر, نظری اجمالی بر تحقیقات در مورد شناسایی عوامل موثر در ارزیابی بازاریابی صنعتی (B2B) می اندازد. در پژوهش حاضر داده ها کاملا طبیعی و بدون دستکاری گردآوری شده اند, در زمره تحقیقات توصیفی (غیر آزمایشی) شمرده می شود. پس از تعیین سوال های پژوهش, به منظور انجام جست وجوی نظام مند, پیش از هر اقدام, باید محدوده جستجو بر اساس روش فراترکیب مشخص شد. برای این منظور تلاش شده است مجموعه مقالات منتشر شده در پایگاه های داده, مجله ها, کنفرانس ها و موتورهای جستجوی مختلف در سال های 2000 تا 2015 بررسی شده است. یافته های تحقیق صورت گرفته به کمک روش فراترکیب روی 20 مقاله نهایی انتخاب شده بیانگر این است که«توسعه امکانات بالقوه بازار», «تجزیه و تحلیل سهم بازار», «تجزیه و تحلیل فروش», «پیش بینی», «تجزیه و تحلیل رقیب», «محک زدن رقبا», «چگونگی پذیرش کالای جدید و امکان بالقوه آن», «مطالعات مربوط به روند کسب وکارها», «مشخص کردن سهمیه فروش» جزء مولفه های موثر در ارزیابی بازاریابی صنعتی می باشد. در این پژوهش, در نهایت مدلی مناسب برای ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تاکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسگندری، کریم، و بیگلو، لیلا. (1401). طراحی مدل ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تاکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی. مدیریت بازاریابی، 17(54 )، 69-91. SID. https://sid.ir/paper/410229/fa

    Vancouver: کپی

    اسگندری کریم، بیگلو لیلا. طراحی مدل ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تاکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1401؛17(54 ):69-91. Available from: https://sid.ir/paper/410229/fa

    IEEE: کپی

    کریم اسگندری، و لیلا بیگلو، “طراحی مدل ارزیابی تحقیقات بازاریابی صنعتی (B2B) با تاکید بر الگوی رفتار خرید سازمانی،” مدیریت بازاریابی، vol. 17، no. 54 ، pp. 69–91، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button