مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر زمان بندی تمرین هوازی حاد بر تحکیم حافظه کلامی

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 201

چکیده

 با توجه به تاثیری که تمرینات هوازی می تواند بر عملکرد شناختی و حافظه داشته باشد, چالشی که همچنان در تحقیقات وجود دارد این است که زمان بندی اجرای تمرینات هوازی نسبت به جلسه آموزشی تکلیفی که می بایست به خاطر سپرده شود, چگونه باشد. پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این پرسش است که تمرینات هوازی در زمان های قبل, حین و بعد از اکتساب, چه تاثیری بر فرایند تحکیم حافظه کلامی دارد. در این تحقیق نیمه تجربی 48 دختر غیرورزشکار 20 تا 30 سال در چهار گروه کنترل, تمرین قبل, بعد و حین اکتساب با زمان بندی متفاوت, ترکیبی از تکلیف یادگیری کلامی شنوایی ری و 15 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط را انجام دادند. سپس تمامی گروه ها یک و 24 ساعت بعد در آزمون یادداری تکلیف حافظه شرکت کردند. یافته ها نشان داد که بین گروه ها در روند تغییرات در مرحله اکتساب تفاوت معناداری وجود نداشت. علاوه بر این گروه ها در آزمون های یادداری عملکرد یکسانی داشتند. تنها تفاوت مشاهده شده در میزان افت عملکرد در آزمون یادداری اول نسبت به جلسه انتهای اکتساب بود که براساس آن به غیر از گروه بعد و حین تمرین سایر گروه ها افت عملکرد معناداری داشتند. بر این اساس به نظر می رسد تمرینات هوازی در حین اکتساب و همچنین بعد از آن می تواند دارای تاثیرات مثبت کوتاه مدتی بر حافظه کلامی باشد, هرچند این اثر در زمان بندی قبل از اکتساب مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدرت نالوس، پروین، زارعیان، احسان، و قاسمیان مقدم، محمدرضا. (1400). تاثیر زمان بندی تمرین هوازی حاد بر تحکیم حافظه کلامی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 13(2 )، 185-201. SID. https://sid.ir/paper/410303/fa

    Vancouver: کپی

    قدرت نالوس پروین، زارعیان احسان، قاسمیان مقدم محمدرضا. تاثیر زمان بندی تمرین هوازی حاد بر تحکیم حافظه کلامی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1400؛13(2 ):185-201. Available from: https://sid.ir/paper/410303/fa

    IEEE: کپی

    پروین قدرت نالوس، احسان زارعیان، و محمدرضا قاسمیان مقدم، “تاثیر زمان بندی تمرین هوازی حاد بر تحکیم حافظه کلامی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 13، no. 2 ، pp. 185–201، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button