مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین مولفه های بهسازی دانشجو و ارائه مدل مربوط به آن در دانشگاه آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 45

چکیده

 زمینه: بهسازی دانشجو, روشی است که یک دانشجو رشد و پیشرفت می کند و یا قابلیت های رشد و تکامل خود را به عنوان نتیجه ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی افزایش می دهد. هدف پژوهش حاضر ارایه مدلی جهت بهسازی دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی-واحد سنندج بود. روش تحقیق: این تحقیق ازنظر هدف کاربردی و روش اجرای این پژوهش در ابتدا استفاده از روش پژوهش کیفی و بعد کمی یا روش آمیخته و ازنظر نحوه اجرا «توصیفی-پیمایشی» بود. در بخش کیفی جامعه موردمطالعه, صاحب نظران در زمینه بهسازی دانشجو با روش نمونه گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری (14) نفر و در بخش کمی جامعه موردنظر شامل, کلیه دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد سنندج به تعداد 1500 نفر در نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 بود. یافته ها: نتایج آزمون نشان داد از دیدگاه پاسخ دهندگان, توجه به ابعاد آموزشی, فردی, اجتماعی, پژوهشی, ایجاد اشتغال پایدار برای خود و دیگران در دانشگاه آزاد اسلامی-واحد سنندج در حد متوسط به سمت ضعیف است و تفاوت آماری معناداری بین وضعیت موجود با وضعیت مطلوب وجود دارد. نتیجه گیری: این پژوهش به ارایه پیشنهادهای کاربردی پرداخته است و درجه تناسب مدل مفهومی نیز با توجه به فلسفه, اهداف, مبانی نظری, ابعاد و مولفه ها, سازوکار اجرایی, فرآیند اجرایی, نظام بازخورد و ارزیابی در سطح 95% اطمینان مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پرباران، پریا، رشادت جو، حمیده، محمدخانی، کامران، و فاطمی، عادل. (1400). شناسایی و تبیین مولفه های بهسازی دانشجو و ارائه مدل مربوط به آن در دانشگاه آزاد اسلامی. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 12(42 )، 31-45. SID. https://sid.ir/paper/410394/fa

    Vancouver: کپی

    پرباران پریا، رشادت جو حمیده، محمدخانی کامران، فاطمی عادل. شناسایی و تبیین مولفه های بهسازی دانشجو و ارائه مدل مربوط به آن در دانشگاه آزاد اسلامی. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1400؛12(42 ):31-45. Available from: https://sid.ir/paper/410394/fa

    IEEE: کپی

    پریا پرباران، حمیده رشادت جو، کامران محمدخانی، و عادل فاطمی، “شناسایی و تبیین مولفه های بهسازی دانشجو و ارائه مدل مربوط به آن در دانشگاه آزاد اسلامی،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 12، no. 42 ، pp. 31–45، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410394/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button