مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همسویی راهبرد های نوآوری و محیط کسب و کار به منظور بهبود عملکرد تجاری در صنعت پلاستیک

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 38

چکیده

 ازآنجا که بازده تولید شده از پیاده سازی نوآوری در بنگاه ها جهت کسب مزیت رقابتی و درنهایت داشتن عملکرد بهتر, ماحصل تعامل بین محیط کسب و کار, راهبرد های نوآوری و قابلیت های شرکت ها است؛ و اینکه تاکنون مطالعات قابل توجهی در مورد برهم کنش محیط کسب و کار (به عنوان عامل بیرونی) و راهبرد های نوآوری بر عملکرد شرکت ها صورت نگرفته است؛ بنابراین هدف اصلی این پژوهش, بررسی اثرپذیری عملکرد تجاری یک بنگاه از همسویی راهبرد های نوآوری (دو بعد نوآوری محصول و نوآوری فرآیند) با محیط کسب و کار (در چارچوب سه عامل پویایی, رقابت پذیری, و تغییرات تکنولوژیک) است. با استفاده از داده های بدست آمده از پرسشنامه-از خبرگان شرکت های تولیدی صنعت پلاستیک ایران-و سرانجام مدلسازی, و تجزیه و تحلیل داده ها بوسیله سیستم استنتاج فازی در نرم افزار متلب با بکارگیری روش استلزام ممدانی؛ مطالعه فوق نشان می دهد که در این صنعت, نوآوری فرآیند در مقایسه با نوآوری محصول تاثیر بیشتری بر عملکرد تجاری خواهد گذاشت. از سوی دیگر, تغییرات تکنولوژی در مقایسه با پویایی و رقابت پذیری تاثیر بزرگتری بر عملکرد تجاری می گذارد. در مجموع, این پژوهش همسویی راهبردی بین راهبرد نوآوری فرآیند و تغییرات تکنولوژیک در بهبود عملکرد تجاری را به تصویر کشاند. این نتایج, انتخاب هدفمند راهبرد نوآوری براساس شرایط مختلف محیطی برای بنگاه ها را ضروری می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیفی، جلال، و خمسه، عباس. (1400). همسویی راهبرد های نوآوری و محیط کسب و کار به منظور بهبود عملکرد تجاری در صنعت پلاستیک. توسعه تکنولوژی صنعتی، 19(44 )، 23-38. SID. https://sid.ir/paper/410919/fa

    Vancouver: کپی

    سیفی جلال، خمسه عباس. همسویی راهبرد های نوآوری و محیط کسب و کار به منظور بهبود عملکرد تجاری در صنعت پلاستیک. توسعه تکنولوژی صنعتی[Internet]. 1400؛19(44 ):23-38. Available from: https://sid.ir/paper/410919/fa

    IEEE: کپی

    جلال سیفی، و عباس خمسه، “همسویی راهبرد های نوآوری و محیط کسب و کار به منظور بهبود عملکرد تجاری در صنعت پلاستیک،” توسعه تکنولوژی صنعتی، vol. 19، no. 44 ، pp. 23–38، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button