مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه گردشگری در کتاب های درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, تحلیل محتوای آموزش گردشگری در کتاب های درسی دوره ابتدایی می باشد. روش مورد استفاده در تحلیل محتوای پژوهش, آنتروپی شانون بوده و واحد تحلیل صفحات (متن, پرسش ها, فعالیت ها, تصاویر) بودند که در مجموع شامل 3776 صفحه می شود. جامعه آماری پژوهش شامل 41 کتاب درسی دوره ابتدایی بوده که از این میان 35 جلد کتاب در هشت عنوان شامل کتاب فارسی (خوانداری), فارسی (نوشتاری), علوم تجربی, مطالعات اجتماعی, هدیه های آسمانی, قرآن, کار و فناوری و تفکر و پژوهش به عنوان نمونه انتخاب و بررسی شدند. ابزار مورد استفاده چک لیست بوده؛ روش تعیین روایی تحلیل محتوای پژوهش حاضر نیز بدین صورت بود که جهت انتخاب مولفه ها و شاخص های آموزش گردشگری از منابع در دسترس در این ارتباط استفاده شد و پس از تایید متخصصان گردشگری فهرست وارسی تحلیل محتوای نهایی در قالب چهار مولفه اصلی تهیه گردید, روایی محتوایی آن با استفاده از سی وی آر به دست آمد که برابر با 90/0 بوده است. جهت پایایی نیز پس از دو بار بررسی کتاب های درسی و به دست آوردن نتایج یکسان, جهت بررسی مولفه ها در اختیار سه ارزیاب قرار گرفت که ضریب توافق حاصل برابر با 70/0 بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که بیشترین میزان توجه و ضریب اهمیت مربوط به مولفه گردشگری «چیست» (چیستی گردشگری) و کمترین میزان توجه مربوط به مولفه گردشگر «کیست» (هویت گردشگر) بوده است؛ ضمن اینکه بیشترین فراوانی در کتاب مطالعات اجتماعی مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی عمران، ابراهیم، عابدینی بلترک، میمنت، و مهدی پورمیر، سیده راضیه. (1400). جایگاه گردشگری در کتاب های درسی دوره ابتدایی. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(18 )، 29-52. SID. https://sid.ir/paper/410924/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی عمران ابراهیم، عابدینی بلترک میمنت، مهدی پورمیر سیده راضیه. جایگاه گردشگری در کتاب های درسی دوره ابتدایی. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1400؛9(18 ):29-52. Available from: https://sid.ir/paper/410924/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم صالحی عمران، میمنت عابدینی بلترک، و سیده راضیه مهدی پورمیر، “جایگاه گردشگری در کتاب های درسی دوره ابتدایی،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 9، no. 18 ، pp. 29–52، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410924/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button