Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

954
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت، وفاداری و اعتماد مشتری، در هتل های انقلاب و لاله شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 250

چکیده

 در محیط کسب و کار کنونی, سازمان ها نیازمند یافتن راهبردهای جدیدی برای رقابت با رقبای خود هستند. تلاش در جهت حفظ رضایت و وفاداری مشتریان, به هدف مهمی تبدیل شده که سازمان ها باید به آن دست یابند. در دنیای امروز که رقابت میان شرکتها پیوسته در حال افزایش است, راه حل اصلی دستیابی به مزیت رقابتی پایدار بهبود کیفیت خدمات است که به نوبه خود منجر به رضایت مشتریان می شود. در حال حاضر بیشتر سازمان ها متوجه این موضوع شده اند که رضایت مشتری می تواند منجر به موفقیت بلندمدت آنها شود. صنعت گردشگری, به ویژه هتل ها, از این قاعده مستثنی نیستند. از این گذشته, بسیاری از مطالعات در صنایع گوناگون ثابت کرده اند که اریه ی خدمات با کیفیت, یکی از عوامل اساسی در ایجاد وفاداری مشتری است. به عبارت دیگر, ارایه خدمات برتر از سوی سازمان به مشتریان منجر به رضایت مشتریان می شود که خود لازمه ایجاد وفاداری در مشتریان است. تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت, وفاداری و اعتماد مشتری, در هتل های انقلاب و لاله شهر تهران در فروردین 1396 صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر, از نظر هدف, کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها, توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس از میهمانان هتل های انقلاب و لاله شهر تهران و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که کیفیت خدمات بر رضایت مشتری, اعتماد مشتری و وفاداری مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر اعتماد مشتری و وفاداری مشتری دارد. و تاثیر اعتماد مشتری بر وفاداری مشتری مثبت و معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهاری، جعفر، و بهاری، شهلا. (1400). رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت, وفاداری و اعتماد مشتری, در هتل های انقلاب و لاله شهر تهران. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(18 )، 231-250. SID. https://sid.ir/paper/411059/fa

    Vancouver: کپی

    بهاری جعفر، بهاری شهلا. رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت, وفاداری و اعتماد مشتری, در هتل های انقلاب و لاله شهر تهران. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1400؛9(18 ):231-250. Available from: https://sid.ir/paper/411059/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بهاری، و شهلا بهاری، “رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت, وفاداری و اعتماد مشتری, در هتل های انقلاب و لاله شهر تهران،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 9، no. 18 ، pp. 231–250، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا