مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

599
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل بازاریابی عصبی در ورزش ایران

صفحات

 صفحه شروع 343 | صفحه پایان 362

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, طراحی مدل بازاریابی عصبی در ورزش ایران می باشد که از نظر ماهیت پژوهش, کاربردی, به لحاظ روش پژوهش, کیفی و از نظر استراتژی پژوهش, نظریه داده-بنیاد بوده است. تعداد 21مصاحبه نیمه ساختار یافته تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. از مقبولیت, انتقال پذیری و تایید پذیری جهت برآورد روایی و از روش بازآزمون برای سنجش پایایی (11/91 درصد) استفاده گردید. روش تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی انجام گرفت. بنابر نتایج به دست آمده, تعداد362 کد نهایی باز استخراج و در مرحله کدگذاری محوری تعداد 67 کد در شش مقوله فرعی شامل الزام به شیوه های بازاریابی نوین, شناخت مبتنی بر ناخودآگاه, مدیریت ارتباط با مشتری, استفاده از علوم مختلف در بازار, بهره وری در تولید و بهبود عملیات تجاری در شرایط علی؛ تعداد 47 کد در شش مقوله فرعی عوامل مالی, انسانی, مدیریتی, برنامه ریزی, توسعه ای و ساختاری در شرایط زمینه ای؛ تعداد41 کد و شش مقوله فرعی شامل موانع اخلاقی, تحقیقاتی, رفتاری ساختاری, ابزاری, اقتصادی و جغرافیایی در شرایط مداخله گر محدود کننده و 27 کد در شش مقوله فرعی شامل تسهیل سازهای مدیریتی, اجرایی, علمی, بینشی سازمانی, اخلاقی و عملکردی جزو عوامل مداخله گر تسهیل کننده؛ تعداد77 کد دربخش راهبرد و در هشت مقوله فرعی شامل توسعه ابزار و تجهیزات, توسعه شیوه های مدیریتی, توسعه منابع انسانی, توسعه فرهنگی, ساختاری, آموزشی و تعداد 103کد پیامد در ده مقوله فرعی شامل شناخت ترجیحات و رفتار مصرف کننده, بهینه سازی محصول, اثرات اقتصادی, بهینه سازی مکان, تبلیغات, قیمت, رضایت مشتری, توسعه برند, ارتقای فروش و توسعه کسب وکارهای ورزشی به دست آمد. انتظار می رود مدل طراحی شده مورد استفاده مدیران سازمان های ورزشی, روسای فدراسیون ها, مدیران اماکن و رویدادهای ورزشی و بازاریابان مجصولات ورزشی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منانی، معصومه السادات، رضوی، سیدمحمدحسین، و حسینی، سیدعماد. (1400). طراحی مدل بازاریابی عصبی در ورزش ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 20(53 )، 343-362. SID. https://sid.ir/paper/411260/fa

    Vancouver: کپی

    منانی معصومه السادات، رضوی سیدمحمدحسین، حسینی سیدعماد. طراحی مدل بازاریابی عصبی در ورزش ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1400؛20(53 ):343-362. Available from: https://sid.ir/paper/411260/fa

    IEEE: کپی

    معصومه السادات منانی، سیدمحمدحسین رضوی، و سیدعماد حسینی، “طراحی مدل بازاریابی عصبی در ورزش ایران،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 20، no. 53 ، pp. 343–362، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا