مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی از نقش بافتار و کنشگران سیاستی در فرایند وضع سیاست های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 28

چکیده

 به رغم مطالعات قابل توجهی که تاکنون پیرامون تحلیل متون, اصول و کردارهای سیاستی از سوی پژوهشگران حوزه سیاست آموزشی در ایران انجام شده است, اما همچنان یکی از حلقه های مفقوده این تحلیل ها بی توجهی به نقش کنشگران محلی در فرایند توسعه سیاست آموزشی بوده است. بر این اساس, هدف این مطالعه توصیفی-تحلیلی, واکاوی نقش رهبران آموزشی به مثابه کنشگران محلی سیاست در تفسیر, ترجمه و وضع سیاست های آموزشی, با توجه به مداخلات فرهنگی, قانونی, سیاسی, نهادی و مواضع بافتاری متفاوت بود. روش این مطالعه, توصیفی-تحلیلی از نوع انتقادی-اسنادی بود. با توجه به کمبود شواهد علمی-دانشگاهی و نهادی در حوزه وضع سیاست آموزشی در ایران, برای گردآوری داده ها از جدیدترین متون خارجی مرتبط با موضوع پژوهش استفاده شد. در تحلیل یافته ها, سعی شد علاوه بر متون یاد شده, مشاهدات و تجارب زیسته نویسندگان به عنوان یکی از نمونه های وضع سیاست آموزشی, لحاظ شود. یافته های این پژوهش نشان داد که بر خلاف رویکردهای سنتی که عمدتا اصرار بر اجرای صرف سیاست دارند, وضع سیاست بر این موضوع تاکید دارد که سیاست های آموزشی حین اعمال, ممکن است تعدیل و گاهی اوقات نادیده گرفته می شوند. نوع سیاست, روابط قدرت و موقعیت مندی کنشگران, محدودیت های زمانی و مکانی و سوبژکتیویته های مختلف کنشگران, نقش مهمی در این تغییر, تعدیل و نادیده گرفتن سیاست های آموزشی ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس پور، عباس، خورسندی، علی، و مرادی، کیوان. (1399). تحلیلی از نقش بافتار و کنشگران سیاستی در فرایند وضع سیاست های آموزشی. اندیشه های نوین تربیتی، 16(2 )، 7-28. SID. https://sid.ir/paper/411280/fa

    Vancouver: کپی

    عباس پور عباس، خورسندی علی، مرادی کیوان. تحلیلی از نقش بافتار و کنشگران سیاستی در فرایند وضع سیاست های آموزشی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(2 ):7-28. Available from: https://sid.ir/paper/411280/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباس پور، علی خورسندی، و کیوان مرادی، “تحلیلی از نقش بافتار و کنشگران سیاستی در فرایند وضع سیاست های آموزشی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 2 ، pp. 7–28، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button