مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از دیدگاه تولیدکنندگان: یک تحقیق کیفی

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 180

چکیده

 مقدمه: داروهای گیاهی از ارزش و اهمیت زیادی در تامین بهداشت و سلامت جامعه, هم به لحاظ درمان و هم از نظر پیشگیری از بیماری ها برخوردار هستند. با این حال, هنوز تحولی در کانال بازاریابی و عرضه داروهای گیاهی در کشور رخ نداده است. از این رو, پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از منظر شرکت های تولیدکننده داروهای گیاهی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع کیفی بود و جامعه تحقیق را شرکت های تولیدکننده داروهای گیاهی استان های تهران و قم تشکیل دادند که از این بین, 15 تولیدکننده با روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. مصاحبه های اکتشافی با 15 نفر از مدیران عامل و مدیران بازاریابی و فروش شرکت های تولیدکننده داروهای گیاهی انجام گرفت و سپس با استفاده از روش تحلیل محتوای چارچوب دار تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی شامل از بین بردن برند محصول با تبلیغات و تخفیف های نامناسب, مباحث مربوط به ویزیتورها و سفارش ها, مدیریت ارتباط با مشتری, ویزیت علمی, روابط ناسالم بین توزیع کنندگان, سرعت, کیفیت و کمیت توزیع, مباحث مربوط به قطع همکاری و قراردادهای توزیع, زمان و نوع تسویه, مرجوعی محصول و. . . بود. نتیجه گیری: به منظور حل مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی, باید تمامی روش های بازاریابی (Marketing Tactics) با یک نگاه سیستمی و یکپارچه مد نظر قرار گیرد؛ چرا که این مسایل و مشکلات تحت تاثیر و تاثر یکدیگر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، علی، ایرانی، حمیدرضا، و یزدانی، حمیدرضا. (1399). مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از دیدگاه تولیدکنندگان: یک تحقیق کیفی. مدیریت اطلاعات سلامت، 17(4 (پیاپی 74) )، 173-180. SID. https://sid.ir/paper/411522/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی علی، ایرانی حمیدرضا، یزدانی حمیدرضا. مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از دیدگاه تولیدکنندگان: یک تحقیق کیفی. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1399؛17(4 (پیاپی 74) ):173-180. Available from: https://sid.ir/paper/411522/fa

    IEEE: کپی

    علی عابدینی، حمیدرضا ایرانی، و حمیدرضا یزدانی، “مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از دیدگاه تولیدکنندگان: یک تحقیق کیفی،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 17، no. 4 (پیاپی 74) ، pp. 173–180، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411522/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button