مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی خلاقیت محور بر عزت نفس، خلاقیت و کمرویی دانش آموزان کمروی مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 159

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی بازی درمانی خلاقیت محور بر عزت نفس, خلاقیت و کمرویی دانش آموزان کمروی مقطع ابتداییبود. طرح پژوهش حاضر, نیمه آزمایشی بوده و براساس طرح های پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استوار بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر مرند تشکیل داده بودند. در فرآیند انتخاب نمونه ی آماری, از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. با توجه به مداخله ای بودن تحقیق حاضر, تعداد 30 دانش آموز به عنوان نمونه ی تحقیق انتخاب شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار داده شدند. برای گردآوری داده های تحقیق, از پرسشنامه های کمرویی رافی, خلاقیت تورانس و عزت نفس کوپراسمیت استفاده شد. با استفاده از روش تجزیه و تحلیل آماری تحلیل کواریانس, نتایج نشان داد که بازی درمانی خلاقیت محور بر عزت نفس و خلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی تأثیر معنی داری دارد. همچنین, براساس نتایج حاصله, بازی درمانی خلاقیت محور توانست میزان کمرویی دانش آموزان کمرو را با استفاده از بازی به طور معنی داری کاهش دهد (05/0>P). بر این اساس, بازی درمانی خلاقیت محور می تواند نقش مهمی در افزایش خلاقیت و عزت نفس و کاهش میزان کمرویی کودکان إیفا نموده و در مداخلات مربوط به کمرویی کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرنگ، نسرین، و علیوندی وفا، مرضیه. (1399). اثربخشی بازی درمانی خلاقیت محور بر عزت نفس, خلاقیت و کمرویی دانش آموزان کمروی مقطع ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 13(52 )، 137-159. SID. https://sid.ir/paper/411708/fa

    Vancouver: کپی

    بیرنگ نسرین، علیوندی وفا مرضیه. اثربخشی بازی درمانی خلاقیت محور بر عزت نفس, خلاقیت و کمرویی دانش آموزان کمروی مقطع ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1399؛13(52 ):137-159. Available from: https://sid.ir/paper/411708/fa

    IEEE: کپی

    نسرین بیرنگ، و مرضیه علیوندی وفا، “اثربخشی بازی درمانی خلاقیت محور بر عزت نفس, خلاقیت و کمرویی دانش آموزان کمروی مقطع ابتدایی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 13، no. 52 ، pp. 137–159، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411708/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button