مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی– اسلامی با فرزندپروری مثبت بر خودتنظیمی هیجانی و خود کارآمدی مادران

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 49

چکیده

 اهداف: برای بهبود بخشیدن به روابط خانوادگی سالم, استفاده از برنامه آموزشی و پیشگیری زود هنگام در مورد خانواده اهمیت دارد. هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی – اسلامی با فرزندپروری مثبت بر خودتنظیمی هیجانی و خود کارآمدی مادران دانش آموزان پایه هفتم بود. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری (45 روزه ) با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل مادران و دانش آموزان پایه هفتم اصفهان بود که به روش نمونه گیری غیر تصادفی هدفمند, نمونه 42 نفری در یکی از دبیرستانها انتخاب شد و در سه گروه (دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل) جایگزین شدند. گروه های آزمایش در جلسات آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی-اسلامی و فرزندپروری مثبت به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای شرکت کردند. گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. هر سه گروه در سه مرحله پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری به پرسشنامه های خودتنظیمی هیجان گراتز و روئمر(2008) و مقیاس خودکارآمدی والدگری دومکا(1996) پاسخ دادند. جهت تحلیل داده ها از تحلیل واریانس با اندازه های تکراری استفاده شد. یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد بین روش های آموزش فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی – اسلامی و فرزندپروری مثبت با گروه کنترل از نظر اثربخشی بر متغیرهای خودتنظیمی هیجانی و خود کارآمدی مادران تفاوت وجود دارد(05/0>p). اثربخشی با دوامتری برای مادران نسبت به روش فرزندپروری مثبت نشان داد نتیجه گیری: فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی-اسلامی بر فرایند های خودآگاهی, تقویت عزت نفس, پذیرش مادران توجه بیشتری نسبت به دیگر رویکرد های فرزندپروری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهری، مریم، نادی، محمدعلی، و سجادیان، ایلناز. (1399). مقایسه اثربخشی فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی– اسلامی با فرزندپروری مثبت بر خودتنظیمی هیجانی و خود کارآمدی مادران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(2 )، 38-49. SID. https://sid.ir/paper/412055/fa

    Vancouver: کپی

    مهری مریم، نادی محمدعلی، سجادیان ایلناز. مقایسه اثربخشی فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی– اسلامی با فرزندپروری مثبت بر خودتنظیمی هیجانی و خود کارآمدی مادران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(2 ):38-49. Available from: https://sid.ir/paper/412055/fa

    IEEE: کپی

    مریم مهری، محمدعلی نادی، و ایلناز سجادیان، “مقایسه اثربخشی فرزندپروری ذهن آگاهانه با رویکرد ایرانی– اسلامی با فرزندپروری مثبت بر خودتنظیمی هیجانی و خود کارآمدی مادران،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. 2 ، pp. 38–49، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412055/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button