مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دکتری حرفه ای پزشکی مشهد در مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی به پژوهش در سال تحصیلی 1397-1398

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 34

چکیده

 مقدمه: تحقیقات تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمی بر روی توسعه زندگی انسان ها دارند از این رو در سال های اخیر در بین جوامع وضعیت پژوهشی کشورها یکی از مهم ترین ملاک ها در رشد و ارزیابی قرار گرفته است و بررسی عوامل موثر بر نگرش به پژوهش امری ضروری می باشد. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی است که درسال تحصیلی1397-1398 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد و با استفاده از نمونه گیری آسان 274 نفر به تصادف انتخاب شدند, ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه پاپاناستاسیو می باشد و براساس آن اطلاعات جمع آوری گردید و در نرم افزار Spss وارد شد. نتایج: جنسیت) با سطح معنی داری 001/0 (و عضو بودن در کمیته تحقیقات )با سطح معنی داری 014/0)تاثیر معنی داری بر روی نگرش بر پژوهش دارد, اما معدل (با توجه به سطح معنی داری 523/0 ) تاثیر معنی داری بر روی نگرش برپژوهش ندارد. در خصوص نگرش دانشجویان به پژوهش بر حسب جنسیت مولفه " عدم اضطراب تحقیق ", "نگرش مثبت به تحقیق" و " تناسب با زندگی روزمره", دختران نمرات بالاتری از پسران به دست آوردند. نتیجه گیری: معنا دار بودن تفاوت میان دختران و پسران, تاثیر جنسیت را بر نگرش دانشجویان نمایانگر می سازد. معدل تاثیر معناداری بر نگرش به پژوهش نشان نداد اما عضویت در کمیته تحقیقات دانشجویی به طور معناداری نگرش بهتری را نسبت به تحقیق در دانشجویان ایجاد کرده بود که می تواند ناشی از متغیر میانجی علاقه مندی بیشتر دانشجویان عضو کمیته تحقیقات دانشجویی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، علیرضا، شاکری، محمدتقی، خادم رضائیان، مجید، قارائی کسمائی، فائزه، و ضیائی فرد، ریحانه. (1400). ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دکتری حرفه ای پزشکی مشهد در مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی به پژوهش در سال تحصیلی 1397-1398. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(3 )، 23-34. SID. https://sid.ir/paper/412068/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی علیرضا، شاکری محمدتقی، خادم رضائیان مجید، قارائی کسمائی فائزه، ضیائی فرد ریحانه. ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دکتری حرفه ای پزشکی مشهد در مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی به پژوهش در سال تحصیلی 1397-1398. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(3 ):23-34. Available from: https://sid.ir/paper/412068/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا ابراهیمی، محمدتقی شاکری، مجید خادم رضائیان، فائزه قارائی کسمائی، و ریحانه ضیائی فرد، “ارزیابی نگرش دانشجویان رشته دکتری حرفه ای پزشکی مشهد در مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی به پژوهش در سال تحصیلی 1397-1398،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 3 ، pp. 23–34، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button