مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های آموزشی مقطع پزشکی عمومی (کارآموز، کارورز) دانشکده پزشکی مشهد: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 49

چکیده

 مقدمه: چالش های آموزشی مقطع پزشکی عمومی به عنوان مهم ترین مقطع دوره پزشکی اثرات نامطلوبی در حرفه آینده پزشکی دانشجویان این مقطع و متعاقب با آن در سلامت افراد جامعه دارد. بدون تردید شناخت این چالش ها از طریق نظرخواهی از دانشجویان این مقطع می تواند گامی موثر درارتقای کیفیت آموزش خصوصا آموزش بالینی به همراه داشته باشد. . روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوا بود که در اواخر سال 1398 انجام شد و جامعه مورد مطالعه آن شامل دانشجویان مقطع کاراموزی و کارورزی دانشکده پزشکی مشهد بود. روش نمونه گیری یه صورت هدفمند صورت گرفت. روش گرداوری داده از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت و مصاحبه ها تا حد اشتباع ادامه یافت و در نهایت تعداد 18 نفر از کاراموزان و کارورزان به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار تحلیل و تفسیر گردیدند. نتایج: از تجزیه و تحلیل داده ها چهار مقوله یا درون مایه اصلی و یازده مقوله فرعی استخراج گردید. مقوله های اصلی و زیر مقوله های آن عبارت بودند: از ساختار آموزش(برنامه آموزشی) با موضوعات فرعی عدم تناسب محتوا آموزشی با نیازها, عدم تناسب زمان روتیشن ها. مقوله اصلی فعالیت های یادهی و یادگیری با زیرمقوله های آزمون های غیر استاندارد, ضعف در آموزش مجازی, عدم تطابق آموزش تئوری و عملی, ضعف شیوه آموزش و عدم کاربیت یافته های نظرسنجی. مقوله اصلی تعاملات حرفه ای با زیر مقوله های گاردهای رزیدنتی و عدم احترام متقابل استاد به دانشجو و درنهایت مقوله منابع با زیر مقوله های فضای آموزشی وتسهیلات رفاهی. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش, شناسایی موانع و چالش های پزشکی عمومی و برنامه ریزی جهت مرتفع ساختن آن, نیاز به یک رویکرد اقتضایی و سیستمی در حوزه آموزش دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، علی اکبر، دادگرمقدم، ملیحه، و ابراهیمی گرویی، حمیده. (1400). چالش های آموزشی مقطع پزشکی عمومی (کارآموز, کارورز) دانشکده پزشکی مشهد: مطالعه کیفی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(3 )، 35-49. SID. https://sid.ir/paper/412069/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری علی اکبر، دادگرمقدم ملیحه، ابراهیمی گرویی حمیده. چالش های آموزشی مقطع پزشکی عمومی (کارآموز, کارورز) دانشکده پزشکی مشهد: مطالعه کیفی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(3 ):35-49. Available from: https://sid.ir/paper/412069/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر حیدری، ملیحه دادگرمقدم، و حمیده ابراهیمی گرویی، “چالش های آموزشی مقطع پزشکی عمومی (کارآموز, کارورز) دانشکده پزشکی مشهد: مطالعه کیفی،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 3 ، pp. 35–49، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button