مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی مولفه های هوش هنری و تاثیر آن بر بهداشت روان (یک پژوهش آمیخته)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف واکاوی مولفه های هوش هنری و تاثیر آن بر بهداشت روان (یک پژوهش آمیخته), انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی, و از نظر روش آمیخته اکتشافی (تلفیقی از روش های کیفی و کمی) بود. مواد و روش ها: در بخش کیفی جامعه آماری شامل خبرگان منتخب حوزه سازمان آموزش و پرورش استان مازندران با سابقه مدیریت و سیاست گذاری بودند که به صورت هدفمند به تعداد 17 نفر تعیین شدند. در بخش کمی جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان متوسطه اول استان مازندران در سال تحصیلی 99-1398 به تعداد 124796 نفر بود که طبق جدول کرجسی و مورگان, تعداد 375 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای, و ابزار اندازه گیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته بود, که روایی سازه آن, با استفاده از روش تحلیل عاملی و مقدار پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب برای هوش هنری و بهداشت روان برابر 94/0 و 92/0 محاسبه شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از طریق کدگذاری های سه گانه روش گراندد تیوری)کدگذاری باز, کدگذاری محوری, و کدگذاری انتخابی) حاصل از مصاحبه های عمیق و باز با خبرگان و در بخش کمی از آزمون K-S جهت نرمال بودن متغیرهای پژوهش و جهت پاسخگویی به سوالات پژوهش از آزمون t تک گروهی, همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیونی و معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و Amos انجام شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که رابطه معناداری بین هوش هنری و مولفه های آن (استعداد هنری, نگرش هنری, ذوق هنری, فعالیت هنری, مهارت هنری و اقتصاد هنر) با بهداشت روان در دانش آموزان پسر متوسطه اول استان مازندران وجود دارد. نتیجه گیری: همچنین نتایج تحقیق برازش مدل مفهومی را تایید نمود و یک مدل جامع برای هوش هنری و تاثیر آن بر بهداشت روان دانش آموزان پسر متوسطه اول استان مازندران ارایه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، معصومه، جباری، نگین، و اسماعیل نیاشیروانی، کامبیز. (1400). واکاوی مولفه های هوش هنری و تاثیر آن بر بهداشت روان (یک پژوهش آمیخته). سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(1 )، 61-76. SID. https://sid.ir/paper/412136/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور معصومه، جباری نگین، اسماعیل نیاشیروانی کامبیز. واکاوی مولفه های هوش هنری و تاثیر آن بر بهداشت روان (یک پژوهش آمیخته). سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1400؛5(1 ):61-76. Available from: https://sid.ir/paper/412136/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حسن پور، نگین جباری، و کامبیز اسماعیل نیاشیروانی، “واکاوی مولفه های هوش هنری و تاثیر آن بر بهداشت روان (یک پژوهش آمیخته)،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 5، no. 1 ، pp. 61–76، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412136/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button