مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازمفهوم پردازی طرح واره مدیریت کلاس

صفحات

 صفحه شروع 454 | صفحه پایان 462

چکیده

 مقدمه: معلمین برای مدیریت کلاس, با مشکلات و چالش های فراوانی در زمینه نیازهای منحصر بفرد و متنوع آموزشی, رفتاری و عاطفی خود و فراگیران مواجه اند. این مطالعه با هدف شناسایی این چالش ها و گفتمان سازی برای مداخله, به پیکره بندی مولفه های اثرگذار بر مدیریت کلاس پرداخته است. روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف توسعه ای و کاربردی است و در راستای اجرای یک فراترکیب کیفی, از روش تحلیل مضمون و تحلیل اسنادی بهره گرفته شد. واحد تحلیل, «متن منسجم» با کلیدواژه «مدیریت کلاس» که داوری شده باشد شامل 7 رساله دکتری, 2 پایان نامه ارشد, 33 مقاله و 200 چکیده مقاله انگلیسی و 20 مقاله فارسی) و واحد معنا, «واژه و یا عبارت های مرتبط» با مدیریت کلاس بود. «مضامین پایه» تعریف و ساده سازی شد, طبقه بندی کدها, منجر به تلخیص و شکل گیری «مضامین سازمان دهنده» به عنوان «زیرعامل» و در انتها با فشرده سازی, «مضامین فراگیر» به عنوان «عوامل» شکل گرفتند. عناصری که در مجمع تخصصی با حضور 18 خبره حوزه تعلیم و تربیت کشور, CVR آن ها, نمره ای بالاتر از 49٪ را کسب کردند روایی محتواییشان تایید شد. نتایج: بررسی واحدهای تحلیل, منجر به احصا 2000 کد معنایی اولیه و در ادامه, شناسایی 12 عامل درهم تنییده, شامل؛ «فلسفه», «برنامه درسی», «تعاملات انسانی», «اصول مدیریتی», «سبک معلم», «نقش معلم», «برنامه ریزی آموزشی», «انگیزه», «دانش موردنیاز معلمی», «توسعه حرفه ای», «ویژگی های معلمی» و «رویکردهای یادگیری», در بستر "بافت و زمینه" و زیرعامل های آن ها, شد. نتیجه گیری: برای مدیریت بهینه کلاس با هدف آگاه سازی, حساس سازی و توانمندسازی معلم, بایستی به ارتباط و هماهنگی بین اجزا, ترکیب و همنشینی مولفه ها با خصلت کل گرایی توجه گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشکی باف مقدم، زهره، چرابین، مسلم، اکبری، احمد، و داوودی، سیدعلیرضا. (1399). بازمفهوم پردازی طرح واره مدیریت کلاس. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(5 )، 454-462. SID. https://sid.ir/paper/412215/fa

Vancouver: کپی

مشکی باف مقدم زهره، چرابین مسلم، اکبری احمد، داوودی سیدعلیرضا. بازمفهوم پردازی طرح واره مدیریت کلاس. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(5 ):454-462. Available from: https://sid.ir/paper/412215/fa

IEEE: کپی

زهره مشکی باف مقدم، مسلم چرابین، احمد اکبری، و سیدعلیرضا داوودی، “بازمفهوم پردازی طرح واره مدیریت کلاس،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 5 ، pp. 454–462، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412215/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button