Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه: اثر میانجی گری سرمایه انسانی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 67

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه با نقش میانجی گری سرمایه انسانی انجام گرفته است. پژوهش از نظر هدف کاربردی, از حیث روش جمع آوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی و از نظر رویکرد داده های جمع آوری شده از نوع داده های کمی است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل مدیران شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به تعداد 180 نفر است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و فرمول کوکران, تعداد 122 نفر به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و نرم افزار Smart PLS انجام گرفت. نتایج بدست آمده از ضرایب مسیر و ضرایب معناداری نشان داد که بازاریابی کارآفرینانه و سرمایه انسانی بر عملکرد نوآورانه تاثیر معنادار و مثبتی دارند. همچنینن نتیجه گرفته شد که بازاریابی کارآفرینانه نیز بر سرمایه های انسانی شرکت ها تاثیر مثبت و معناداری دارد. نتیجه دیگر پژوهش نشان داد که سرمایه انسانی می تواند به عنوان نقش میانجی بین رابطه بازاریابی کارآفرینانه و عملکرد نوآورانه ایفا نماید. یافته های این پژوهش بیانگر آن است که توجه به بازاریابی کارآفرینانه شرکت های کوچک و متوسط را مجهز به قابلیت ها و توانمندی هایی می سازد که آن می تواند برای شرکت ها نتایج و پیامدهای زیادی از جمله رشد شرکت ها, سودآوری, افزایش سهم بازار و افزایش عملکرد نوآورانه داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکایی، حمید، دهقان نجم آبادی، عامر، فتوحی زاده، مهسا، و اسدزاده فیروزآبادی، علیرضا. (1400). بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه: اثر میانجی گری سرمایه انسانی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). مدیریت بازاریابی، 16(53 )، 51-67. SID. https://sid.ir/paper/412314/fa

    Vancouver: کپی

    کاکایی حمید، دهقان نجم آبادی عامر، فتوحی زاده مهسا، اسدزاده فیروزآبادی علیرضا. بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه: اثر میانجی گری سرمایه انسانی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1400؛16(53 ):51-67. Available from: https://sid.ir/paper/412314/fa

    IEEE: کپی

    حمید کاکایی، عامر دهقان نجم آبادی، مهسا فتوحی زاده، و علیرضا اسدزاده فیروزآبادی، “بررسی نقش بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد نوآورانه: اثر میانجی گری سرمایه انسانی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)،” مدیریت بازاریابی، vol. 16، no. 53 ، pp. 51–67، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا