مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آشنایی مقصد در برندسازی ایران به عنوان مقصد گردشگری ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 210

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی نقش آشنایی مقصد در برندسازی ایران به عنوان مقصد گردشگری ورزشی بود. روش تحقیق, توصیفی-همبستگی با تکنیک تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی گردشگران ورزشی خارجی سفرکرده به ایران بودند که 360 نفر با روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه آماری در پژوهش مشارکت یافتند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه های «آشنایی مقصد» لیو و همکاران (2018), «تصویر برند مقصد» اندرسون و همکاران (2018) و «نیت های رفتاری» وو و همکاران (2018) بودند. روایی (محتوا, همگرا و واگرا) و پایایی (بارعاملی, ضریب پایایی و ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامه ها حاکی از آن بود که ابزار اندازه گیری از روایی و پایایی مطلوبی برخوردارند. از روش مدل یابی معادلات ساختاری برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که آشنایی مقصد می تواند با ضریب مسیر 83/0 بر تصویر برند مقصد تاثیرگذار باشد و تصویر برند مقصد نیز به دنبال آن, می تواند با ضریب مسیر 68/0 بر نیت های رفتاری گردشگران تاثیر بگذارد. همچنین, آشنایی مقصد می تواند به طور مستقیم و با ضریب مسیر 63/0, نیت های رفتاری گردشگران را تحت تاثیر قرار دهد. به عبارتی, با افزایش آشنایی, تصویر مقصد و نیت های رفتاری گردشگران تحت تاثیر مثبت قرار می گیرند. در نتیجه, این یافته ها نقش آشنایی مقصد در برندسازی مقصد گردشگری را تایید می کند. بر اساس یافته ها می توان پیشنهاد کرد که اگر مقصدهای گردشگری ورزشی ایران به دنبال افزایش سهم خود از بازار گردشگری ورزشی جهان هستند باید به نقش آشنایی به عنوان عامل کلیدی در برندسازی ایران به عنوان مقصد گردشگری ورزشی توجه ویژه ای داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زبردست، محمدعلی، حسینی، محمدسلطان، و سلیمی، مهدی. (1399). نقش آشنایی مقصد در برندسازی ایران به عنوان مقصد گردشگری ورزشی. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 19(49 )، 197-210. SID. https://sid.ir/paper/412374/fa

    Vancouver: کپی

    زبردست محمدعلی، حسینی محمدسلطان، سلیمی مهدی. نقش آشنایی مقصد در برندسازی ایران به عنوان مقصد گردشگری ورزشی. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1399؛19(49 ):197-210. Available from: https://sid.ir/paper/412374/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی زبردست، محمدسلطان حسینی، و مهدی سلیمی، “نقش آشنایی مقصد در برندسازی ایران به عنوان مقصد گردشگری ورزشی،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 19، no. 49 ، pp. 197–210، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412374/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button