مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

280
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر عوامل موثر بر جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان؛ مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، شیراز و فردوسی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 154

چکیده

 با توجه به نقش اساسی دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی در پویایی فضای علمی کشور, مطالعه و ارزیابی روند جامعه پذیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نقش پذیری آنها در دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعه حاضر باهدف بررسی وضعیت جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و عوامل موثر بر آن در دانشگاه های کشور صورت گرفته و براساس رویکرد کمی و پیمایش از 482 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تهران, تربیت مدرس, شهید بهشتی, شیراز و فردوسی, که به شیوه نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شده اند, سامان یافته است. نتایج این مطالعه نشان می دهد وضعیت کلی جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پنج دانشگاه مورد بررسی در ابعاد چهارگانه فراگیری نقش دانشجوی تحصیلات تکمیلی, درگیری در نقش, مشارکت, سرمایه گذاری و احساس هویت حرفه ای براساس طیف مطلوبیت در سطح متوسط قرار دارد. همچنین براساس مدل سازی معادله ساختاری صورت گرفته, سرمایه دانشگاهی و خود اثربخشی دانشگاهی بیشترین تاثیر را بر جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظرمنصوری، علی، یزدخواستی، بهجت، و همتی، رضا. (1400). تحلیلی بر عوامل موثر بر جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان؛ مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تهران, تربیت مدرس, شهید بهشتی, شیراز و فردوسی. راهبرد فرهنگ، 14(53 )، 113-154. SID. https://sid.ir/paper/412479/fa

    Vancouver: کپی

    نظرمنصوری علی، یزدخواستی بهجت، همتی رضا. تحلیلی بر عوامل موثر بر جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان؛ مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تهران, تربیت مدرس, شهید بهشتی, شیراز و فردوسی. راهبرد فرهنگ[Internet]. 1400؛14(53 ):113-154. Available from: https://sid.ir/paper/412479/fa

    IEEE: کپی

    علی نظرمنصوری، بهجت یزدخواستی، و رضا همتی، “تحلیلی بر عوامل موثر بر جامعه پذیری دانشگاهی دانشجویان؛ مورد مطالعه: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های تهران, تربیت مدرس, شهید بهشتی, شیراز و فردوسی،” راهبرد فرهنگ، vol. 14، no. 53 ، pp. 113–154، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button