مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

413
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت های تولیدی ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 236

چکیده

 هدف این پژوهش, طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت های تولیدی ورزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت, توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری (محدود و نامشخص) پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان شرکت های تولیدی ورزشی و اساتید دانشگاهی با تخصص مدیریت کسب و کار در ورزش بود که تعداد 363 نفر نمونه آماری به صورت هدفمند و دردسترس انتخاب شدند. روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط 13 نفر از صاحب نظران تایید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (964/0) و پایایی ترکیبی محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی برازش مدل, از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار PLS3 و SPSS24 استفاده شده است. نتایج نشان داد که عامل اکوسیستم بازار دارای اثر مستقیم, مثبت و معنی داری بر سیستم شرکت (783/0), زنجیره فرآیندها (333/0) و عملکرد فرایندها (123/0) می باشد. همچنین, عامل سیستم شرکت اثر مستقیم, مثبت و معنی داری بر زنجیره فرآیندها (481/0) و مدیریت فرایند (129/0) دارد, اما بر عملکرد فرایندها (082/0) اثر معنی داری ندارد. بعلاوه, عامل زنجیره فرآیند اثر مستقیم, مثبت و معنی داری بر عملکرد فرآیندها (709/0), مدیریت فرایند (508/0) و بلوغ مدیریت فرایندها (393/0) دارد. اثر متغیر عملکرد فرآیند نیز بر مدیریت فرآیندها (199/0) و بلوغ مدیریت فرایند (671/0) مستقیم, مثبت و معنی داری بود. درنهایت, اثر متغیر مدیریت فرآیندها بر بلوغ مدیریت فرایند (070/0) معنی داری نبود. به نظر می رسد که شرکت های تولیدی ورزشی باید بر اساس تعیین وضعیت بلوغ, جایگاه و موقعیت خویش را در بازار تشخیص دهند و دقیقا موانع و راهکارهای پیشرفت را شناسایی کنند تا در راستای آن تغییرات و تنظیمات لازم را اجرا و منابع مورد نیاز برای رسیدن به مراحل بعدی را تامین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، موسی، همتی نژادطولی، مهرعلی، و نادری نسب، مهدی. (1399). طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت های تولیدی ورزشی. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 19(49 )، 211-236. SID. https://sid.ir/paper/412648/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی موسی، همتی نژادطولی مهرعلی، نادری نسب مهدی. طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت های تولیدی ورزشی. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1399؛19(49 ):211-236. Available from: https://sid.ir/paper/412648/fa

    IEEE: کپی

    موسی جلیلی، مهرعلی همتی نژادطولی، و مهدی نادری نسب، “طراحی مدل بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار در شرکت های تولیدی ورزشی،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 19، no. 49 ، pp. 211–236، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا