مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتبار سنجی مولفه های دانشگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 172

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف, اعتبارسنجی مؤلفه های دانشگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی انجام شده است. پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی و ازنظر رویکرد, کمی و روش پژوهش توصیفی-پیمایشی بوده است. جامعه آماری متشکل از دانشجویان کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه الزهرا (س) بود که به دلیل نامتجانس بودن جامعه, نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای نسبتی انجام و با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 405 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته با 43 گویه بر اساس طیف 5 درجه ای لیکرت تدوین گردید. روایی پژوهش, علاوه بر مطالعه مبانی نظری, پیشینه و اهداف تحقیق, از نظرات و رهنمودهای گروهی از خبرگان در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز بهره گرفته شد. همچنین پایایی پژوهش با بهره گیری از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و 86/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از روش تحلیل عامل تأییدی و آزمون t تک گروهی تجزیه وتحلیل شد. یافته ها در خصوص سؤال اول پژوهش, «میزان نقش دانشگاه در اقتصاد مقاومتی» نشان داد, با توجه به مقدار t (05/0 ≥ p) و میانگین نظری به دست آمده, در مؤلفه های «آموزش و گفتمان سازی, محتوای درسی, ترویج و آموزش فرهنگ حمایت از کالای داخلی, استفاده از ظرفیت ها» نقش دانشگاه در اقتصاد مقاومتی پایین تر از حد متوسط, در مؤلفه های «اصلاح الگوی مصرف و استفاده از ظرفیت های درآمدزایی» بالاتر از حد متوسط در مؤلفه «مهارت افزایی و آموزش فرهنگ کار به دانشجویان», نقش دانشگاه در اقتصاد مقاومتی در حد متوسط ارزیابی گردید. همچنین در خصوص اعتبارسنجی مؤلفه ها, مدل تدوین شده برای دانشگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی, از اعتبار مناسبی برخوردار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قریشی خوراسگانی، مریم سادات. (1399). اعتبار سنجی مولفه های دانشگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی. اندیشه های نوین تربیتی، 16(2 )، 147-172. SID. https://sid.ir/paper/412666/fa

    Vancouver: کپی

    قریشی خوراسگانی مریم سادات. اعتبار سنجی مولفه های دانشگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(2 ):147-172. Available from: https://sid.ir/paper/412666/fa

    IEEE: کپی

    مریم سادات قریشی خوراسگانی، “اعتبار سنجی مولفه های دانشگاه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 2 ، pp. 147–172، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412666/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button